سلامت نیوز : برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله كشور كه ایران را دارای توسعه یافته‌ترین نظام سلامت منطقه می‌داند باید انقلابی در عرصه سلامت رخ دهد.
دكتر حسن امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این مطلب، گفت: یكی از مهمترین معضلات پیش روی نظام سلامت برای رسیدن به اهداف این سند،كنترل بار بیماری‌های مختلف و در رأس آن حوادث ترافیكی است كه 50 درصد عوامل ایجاد آنها عامل انسانی است.
وی افزود: وزارت بهداشت برای كنترل حوادث ترافیكی فقط یك اورژانس پیش بیمارستانی را در اختیار دارد و عوامل دیگری نظیر كنترل عامل انسانی، جاده‌ها و سایر عوامل كه 75 درصد كل عوامل را تشكیل می‌دهند، باید توسط مردم و سازمان‌های ذیربط و مسئول دیگر اجرایی و رعایت شوند.
معاون درمان وزارت بهداشت سایر بیماری‌ها و عوامل بیماری‌زای دیگر كه بار زیادی بر نظام سلامت كشور تحمیل می‌كنند را بیماری‌های اسكلتی و عضلانی، روانی، اعتیاد و مواد روانگردان، چاقی، دیابت، قلبی و عروقی، نوع تغذیه، شاغل بودن اكثر افراد خانواده، فشارخون، مواد شیمیایی موجود در خوراكی‌ها و آلاینده‌های موجود در هوا اعلام كرد و گفت: در كنار كنترل و مهار این عوامل، تأمین منابع مالی بخش سلامت و كاهش پرداخت مستقیم از جیب مردم با گسترش بیمه‌ها، مهم‌ترین راهكارهای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز و احكام برنامه توسعه پنجم كشور است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha