بسیاری از مسمومیت ها در طول مسافرت، ناشی از خوردن و آشامیدن غذاها و آب های آلوده به میكروب است

سلامت نیوز : بسیاری از مسمومیت ها در طول مسافرت،  ناشی از خوردن و آشامیدن غذاها و آب های آلوده به میكروب است.
آرزو دهقانی كارشناس آموزش اورژانس كشور در گفت وگو با خبرنگار وب دا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مسافرانى كه برای اولین بار به مكان های مختلف سفر می كنند نباید از آب یا غذای آن منطقه استفاده كنند زیرا بدن آنها پادتن هاى محافظتى را در خون ندارند، و مورد تهاجم این میكروب ها قرار گرفته و دچار مسمومیت می شوند.
وی افزود: بهتر است افراد از آب هایى كه از سالم بودن آن ها مطمئنن هستند، مطمئن هستند پاك بوده، استفاده كنند و همچنین از یخ استفاده نكنند مگر اینكه مطمئن باشند با آب سالم درست شده است.
دهقانی ادامه داد: در طول سفر، خوردن میوه ها و سبزیجات خام را كنارگذاشته مگر این كه قابل پوست كندن باشند و كاهو و سایر سبزى هاى خام برگ دار مثل اسفناج را مصرف نكنند.
كارشناس آموزش اورژانس تصریح كرد: از خرید و مصرف غذا از غذاهایى كه فروشندگان دوره گرد خودداری كنند همچنین ‌سعی كنند از ظروف یكبار مصرف كه نیاز به شستشو ندارد، استفاده كرده و آب سالم برای آشامیدن به همراه خود داشته باشند.‌
وی به هموطنان توصیه كرد: دست ها را باید به طورمرتب با آب و صابون شستشو دهند، از مصرف سالاد و سبزیجات خام در رستوران ها خودداری كرده و از مصرف كباب و تخم مرغ نیم پز ( عسلی) خودداری كنند همچنین در سفر به مناطق روستایی،‌ لبنیات، ‌بستنی،‌ به خصوص شیر محلی خریداری نكنند و از لبنیات پاستوریزه استفاده كنند.
به گفته دهقانی، در صورت استفاده از غذاهای كنسرو شده ابتدا آن را به مدت 20 دقیقه جوشانده و سپس مصرف كنند و از خرید قوطی های كنسرو برآمده ،‌ فرورفتگی و یا دارای  نشتی خودداری كنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha