معاون درمان وزارت بهداشت، هدف از راه اندازی مراکز جامع خدمات بیماران خاص را ساماندهی خدمات بیماران خاص عنوان کرد و از وجود 125 بیمار خاص در کشور خبر داد.

125 هزار بیمار خاص در کشور وجود دارد

سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت، هدف از راه اندازی مراکز جامع خدمات بیماران خاص را ساماندهی خدمات بیماران خاص عنوان کرد و از وجود 125 بیمار خاص در کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، قاسم جان بابایی در آیین افتتاح همزمان شبکه مراکز جامع خدمات بیماران خاص که با حضور وزیر بهداشت در رصدخانه سلامت وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: حدود 32 هزار بیمار دیالیزی در کشور وجود دارد که از این تعداد، بیشترین تعداد بیماران تحت پوشش، مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با 2700 بیمار دیالیزی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با 2200 بیمار و دانشگاه علوم پزشکی مشهد با 2100 بیمار دیالیزی است.
 
وی تصریح کرد: حدود 19250 بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد که شامل تالاسمی متوسط و نوع شدید است و دانشگاه های علوم پزشکی هرمزگان با 1947 بیمار، زاهدان 1937 بیمار و مازندان با 1925 بیمار، بیشترین بیماران تالاسمی را تحت پوشش دارند.
 
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به وجود 10300 بیمار هموفیلی در کشور یادآور شد: از نظر پوشش خدمات، دانشگاه علوم پزشکی تهران به 1081 بیمار هموفیلی خدمات ارائه می دهد، اما استان سیستان و بلوچستان نیز از نظر استانی بیشترین بیمار هموفیلی را داشته و به 834 بیمار، خدمات ارائه می دهد.
 
جان بابایی خاطرنشان کرد: تا کنون 63 هزار بیمار MS در کشور شناسایی شده اند که دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان با 7729 بیمار، شهید بهشتی با 5200 بیمار و شیراز با 4700 بیمار، بیشترین تعداد بیماران MS را تحت پوشش خدمات دارند.
 
به گفته وی آیین نامه مراکز جامع خدمات بیماران خاص از سال گذشته به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است. این خدمات تجمیع شده شامل ویزیت، مشاوره، دارو، درمان، دندانپزشکی و توانبخشی بوده و در برخی از مراکز خدمات توانبخشی نیز این خدمات به بیماران خاص ارائه می شود. 

در این مراسم 83 مرکز جامع خدمات بیماران خاص در 59 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha