بیماران مبتلا به بیماری‌های علاج ناپذیر در چین به‌رغم وجود پوشش بیمه‌ای مجبور هستند برای نجات جانشان داروهای مورد نیاز خود را از طریق اینترنت و خرید از کشورهای دیگر تامین کنند.

اقدام پرخطر بیماران در چین به تولید خانگی و قاچاق دارو

سلامت نیوز:بیماران مبتلا به بیماری‌های علاج ناپذیر در چین به‌رغم وجود پوشش بیمه‌ای مجبور هستند برای نجات جانشان داروهای مورد نیاز خود را از طریق اینترنت و خرید از کشورهای دیگر تامین کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، «ژانگ ژجون» فرزند یکی از همین بیماران است که با وجود اینکه هیچ تجربه‌ای در علم پزشکی و داروسازی ندارد به ناچار مجبور به تولید خانگی دارو شده‌ است.

مادر او به بیماری سرطان ریه مبتلا بوده و سیستم خدمات درمانی چین قادر به رفع نیاز دارویی او نبوده‌ است. او از خطرات تولید خانگی این دارو آگاه است چرا که مورد تایید کارشناسان چینی یا آمریکایی نیست. اما اقدام به خرید آنلاین مواد خام اولیه و تولید آن کرده‌ است.

جمعیت چین رو به پیری می‌رود و همزمان نیز این کشور با معضل فزاینده گسترش بیماری‌های کشنده‌ای همچون سرطان و دیابت دست به گریبان است به طوری که بسیاری از بیماران از دسترسی به داروی مناسب محروم هستند یا توانایی پرداخت هزینه‌های آن را ندارند.

سیستم بیمه‌ای این کشور افزایش قیمت خدمات درمانی و دارو را پوشش نمی‌دهد. همچنین پوشش بیمه‌ای به محل زندگی فرد بستگی دارد و برخی از ساکنان روستایی همچنان از دسترسی به انواعی از داروها محروم هستند. علاوه بر این، پیچ و خم‌های اداری باعث شده میلیون‌ها بیمار از دسترسی به داروهای مورد نیاز خود محروم باشند. تا اکتبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) لازم بود داروهای مورد تایید در آمریکا و اروپا طی یک فرایند گسترده در چین مورد بررسی مجدد قرار بگیرند.

بسیاری از بیماران در چین برای نجات جان خود و اعضای خانواده‌شان مجبور به قانون‌شکنی می‌شوند. شبکه‌های خرید و فروش آنلاین مملوء از داروهای غیر قانونی است. در برخی از مواقع بیماران مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان خود به تولید دارو، پیدا کردن ترکیب‌های دارویی و دستورالعمل‌های آنلاین تولید دارو اقدام می‌کنند.

مشکل بالا بودن قیمت دارو و طولانی بودن فرآیند تایید دارو در کشورهای دیگر نیز وجود دارد. برای مثال مردم آمریکا به دلیل پایین بودن قیمت دارو در کشورهای کانادا و مکزیک روانه این کشورها می‌شوند تا داروی مورد نیاز خود را تامین کنند.

به گزارش نیویورک تایمز، درحالیکه چین به سیستم پوشش بیمه‌ای نزدیک به سطح جهانی دست پیدا کرده اما این پوشش سطحی است. بیماران باید حدود ۳۰ درصد از هزینه‌های خود را بپردازند که این رقم در آمریکا حدود ۱۰ درصد است. همچنین بسیاری از داروها تحت پوشش بیمه‌ قرار ندارند. این وضعیت موجب شده بسیاری از مردم چین به قاچاق دارو به خصوص از هند اقدام کنند که قیمت بسیاری از داروها کنترل شده‌ است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha