رفع فرسودگی شبکه از مهم ترین دغدغه های معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال جدید است

سلامت نیوز : رفع فرسودگی شبکه از مهم ترین دغدغه های معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال جدید است.
 
دکتر علیرضا مصداقی نیا با بیان این مطلب، گقت: حدود 30 سال از عمر شبکه مراقبت های اولیه بهداشتی کشور می گذرد و هر چند این شبكه خدمات بزرگی به كشور انجام داده و توانسته بیماری های قابل كنترل را توسط واكسن و بیماری های عفونی  كاملا كنترل كند كه از این بایت خیلی افتخار آمیز است اما بالاخره باید دستی به سر و صورت آن كشید به 2 لحاظ، هم از لحاظ فیزیكی نیاز به بازسازی داریم و هم از لحاظ فكری و علمی باید این شبكه به روز شود كه در حال انجام این امر هستیم.
وی افزود: به كمك پزشك خانواده و نظام ارجاع ما خواهیم توانست یك شبكه خیلی پیشرفته و مفید برای كشور داشته باشیم. در خصوص نیروی انسانی باید گفت مثل دیگر قسمت های شبكه زمانی از عمر آن گذشته و نیاز به جایگزینی داریم. اقدامات مفیدی در سال 89 در وزارت بهداشت انجام شده، قرار است تعداد 4000 نیروی جدید به شبكه اضافه كنیم كه رقم خیلی خوبی است و امید واریم بتوانیم در سال آینده ادامه پیدا كند. از طرف دیگر 1000 خانه بهداشت جدید امسال بنا به دستور وزیر محترم بهداشت و حمایت ایشان كسری داشتیم که در سطح شبكه ایجاد شد.
وی در ادامه اظهار داشت: البته سیستمی داریم خیلی خوب كار كرده و جا افتاده است ولی می دانیم كه با توجه به عوامل مهمی كه در بهداشت امروزه جهان نفوذ دارند، مثل عوامل اجتماعی تامین كننده سلامت، عوامل زیست محیطی، عوامل اقتصادی و غیره نیازمند بازسازی است.
دکتر مصداقی نیا گفت: خوشبختانه در كشور ما قدم های زیادی برداشته شده اما هنوز نگرانی هایی داریم كه به خاطر همین شورایی وجود دارد زیر نظر ریاست جمهوری بنام شورای عالی سلامت و امنیت غذایی. ما مسائلی كه داریم كه به سایر سازمانها مربوط می شود می بریم در شورا مصوبه می گیریم و توسط دولت اعلام می شود به سایر سازمانها و به یكدیگر كمك می كنند. آن چه دغدغه ی شخصی من است واقعا این است كه این فكر و این بینش در تمام مسئولان كشور ما و در مردم ایجاد شود كه سلامتی چیز مهمی است و سلامتی صرفا مربوط به وزارت بهداشت نیست.
وی در خصوص هفته سلامت امسال گفت: محور این هفته، مقاومت ضد میكروبی است. در هفته سلامت فرصتی است كه می توانیم ایده ها و دستاوردهایمان را از طریق رسانه ها اشاعه دهیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha