برخی افراد با مشاهده اولین علائم بهبودی یا عوارض جانبی، مصرف داروی خود را خودسرانه قطع می‌كنند كه هر دو گروه كار نادرستی می‌كنند.

سلامت نیوز : برخی افراد با مشاهده اولین علائم بهبودی یا عوارض جانبی، مصرف داروی خود را خودسرانه قطع می‌كنند كه هر دو گروه كار نادرستی می‌كنند.
 
به گزارش دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی این مطلب را بیان و اعلام كرد بیمار باید با مشاهده عوارض جانبی موضوع را با پزشك معالج خود در میان گذاشته و از قطع خوسرانه مصرف پرهیز كند. زیرا گاهی ترك خودسرانه دارو درمان را چند سال بی‌اثر می‌كند.
بنا بر اعلام این دفتر قطع مصرف برخی از داروها نیاز به تمهیداتی دارد. این گونه داروها در صورتی كه بلافاصله و به طور ناگهانی قطع شوند، باعث بروز عوارض ناخوشایند در بیمار می‌شوند. در صورت مؤثر واقع نشدن مصرف یك دارو بیمار باید با پزشك تماس بگیرد، چراكه ظهور اثرات مفید برخی داروها به چند هفته زمان نیاز دارد.
دفتر آموزش و ارتقاء سلامت در ادامه با اعلام این كه از بین رفتن علائم بیماری برای حصول اطمینان از تكمیل دوره درمان كافی نیست، توصیه كرد دارو براساس دستور پزشك مصرف شود تا عوامل و علائم بیماری كاملاً در بدن بیمار ریشه‌كن شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha