سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

اعتماد به نفس نقش تعیین‌کننده‌ای در زندگی هر فرد دارد. چالش‌ها مانند بارانِ شهاب‌سنگ یکی پس از دیگری روی سَرمان می‌ریزند و «اعتماد به نفس» تنها سایه‌بان ماست.

موفقیت با تقویت اعتماد به نفس

سلامت نیوز:اعتماد به نفس نقش تعیین‌کننده‌ای در زندگی هر فرد دارد. چالش‌ها مانند بارانِ شهاب‌سنگ یکی پس از دیگری روی سَرمان می‌ریزند و «اعتماد به نفس» تنها سایه‌بان ماست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت چطور،افراد موفق بخش بزرگی از موفقیت‌شان را مدیون اعتماد به نفس‌شان هستند. موفقیت و اعتماد به نفس رابطه مستقیمی دارند.برای داشتن اعتمادبه نفس لازم نیست آدم بی‌نظیری باشید، تنها کافی است که از خودتان راضی باشید. اعتماد به نفس همان صدای درون سرتان است که می‌گوید: «همه چیز درست میشه، تو می‌تونی.» حال نگاهی می‌اندازیم به روشهایی که می‌تواند اعتماد به نفس‌تان را بالا ببرد و شما را به موفقیت نزدیک‌تر کند.

خودباوری داشته باشید

افراد با اعتماد به نفس باور دارند که می‌توانند کارهای دشوار را انجام بدهند. آنها برای انجام کارها، داشتن مدرک یا تحصیلات دانشگاهی را ضروری نمی‌دانند، بلکه تلاش می‌کنند و باور دارند که موفق می‌شوند.

شرایط بد را مدیریت کنید

افراد با اعتماد به نفس هنگام بروز مشکلات به جای ناراحتی، تلاش می‌کنند شرایط را مدیریت کنند. آنها به جای شکایت از چالش‌ها و مشکلاتی که برای‌شان پیش آمده است، تلاش می‌کنند مشکلات را پشت سر بگذارند و آماده مواجهه با چالش‌های بعدی شوند.اتفاقات ناخوشایند برای همه ما پیش می‌آیند. باید تلاش کنید تا از تکرار این اتفاقات جلوگیری کنید و اجازه ندهید که این اتفاقاتِ بد، سایر فعالیت‌هایتان را هم تحت تأثیر قرار بدهد.


تسلیم نشوید

هیچ چیز باارزشی، آسان به‌دست نمی‌آید. اگر می‌خواهید فردِ با اعتماد به نفسی باشید، باید غبار شکست را از خود بتکانید و مسیرتان را ادامه بدهید. افراد با اعتماد به نفس سعی می‌کنند دید مثبتی به زندگی داشته باشند تا در دام مشکلات و ناامیدی‌ها گرفتار نشوند. آنها می‌دانند حتی اگر استراتژی‌های فعلی‌شان به موفقیت نرسد، می‌تواند درس‌هایی برای موفقیت در پروژه بعدی به آنها بدهد.

منتظر تایید دیگران نباشید

وقتی در مورد یک تصمیم بیش از اندازه فکر کنید، رفته‌رفته اعتماد به نفس‌تان جای خود را به ترس و شک می‌دهد.افراد با اعتماد به نفس قلبا برای خودشان ارزش قائل هستند. آنها نیازی به تأیید دیگران ندارند، زیرا هیچ چیزی برای‌شان باارزش‌تر از تأیید خودشان نیست.

از اشتباهات دیگران بگذرید

افراد با اعتماد به نفس سنجیده عمل می‌کنند. آنها به همه رویدادهای منفی واکنش نشان نمی‌دهند، بلکه سعی می‌کنند نسبت به بعضی از مسائل بی‌تفاوت باشند. اگر بخواهید از انرژی محدودی که دارید، برای مقابله با همه اتفاقات زندگی استفاده کنید، خیلی زود خسته می‌شوید. شاید همین موضوع، علت خستگی و بی‌حوصلگی برخی از اطرافیان‌تان باشد. گاهی اوقات بد نیست از اشتباهات دیگران چشم‌پوشی کنید و به کسی که اعصاب‌تان را به‌هم می‌ریزد، لبخند بزنید. افراد با اعتماد به نفس خودشان را درگیر مسائل کوچک نمی‌کنند.

از مکالمات چالش‌برانگیز نترسید

افراد با اعتماد به نفس می‌دانند تا زمانی که گفت‌وگوهای دشوارشان را به پایان نرسانند، نمی‌توانند به کارهای مهم دیگرشان رسیدگی کنند. به تأخیر انداختن و اجتناب از مکالمات سخت، احساس بدی به شما می‌دهد و بخشی از مغزتان را درگیر این موضوع می‌کند، درحالی‌که اگر این کار را به انجام برسانید، می‌توانید با خیال راحت به سایر کارهایتان رسیدگی کنید. باید گاهی اوقات بایستید و پیامی را به دیگران برسانید که شاید دوست نداشته باشند بشنوند.نکته‌ای که نباید فراموش کنید این است که بعضی از مکالمات به آن سختی‌ای که ما تصور می‌کنیم، نیستند و نتیجه آنها با چیزی که انتظارش را داریم، بسیار متفاوت است.

ترس‌تان را به اعتماد به نفس تبدیل کنید

اگر می‌خواهید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، وقت آن رسیده است کارهایی را که برای‌تان سخت هستند، به انجام برسانید. انجام این کارها اعتماد به نفس‌تان را بیشتر از هر چیز دیگری تقویت می‌کند.زمانی که زندگی برای‌تان سخت می‌شود، دنبال کردن اهداف‌، کار سختی خواهد شد. در این بین، تنها راه‌ این است که ترس‌تان را به اعتماد به نفس‌ تبدیل کنید. با این کار، مورد تحسین دیگران نیز قرار می‌گیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha