پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2580

دانشمندان امیدوارند از یک داروی گیاهی هندی برای مقابله با سرطان پانکراس استفاده کنند. به گزارش BBC یک گروه از دانشمندان انستیتوی سرطان پیتسبورگ دریافته اند عصاره triphala رشد تومورهای پانکراس در موش را کند کرده است.

این تحقیق که در کنگره سالانه انجمن تحقیقات سرطان آمریکا ارائه شده نوید بخش فراهم شدن امکان درمان سرطان در آینده است.
اما متخصصان اعلام کرده اند که تحقیقات فوق در مراحل کاملا ابتدایی قرار دارد.
تری فالا محصول گیاهی است که در طب سنتی هند بکار می رود و حاوی میوه های خشک و پودر شده گیاهان است.
گفته می شود این داروی گیاهی اختلالات مربوط به روده را کاهش داده باعث بهبود فرآیند هضم می شود.

ویژگی های ضد سرطانی
مطالعات گذشته نشان داده اند تری فالا حاوی فعالیت ضد سرطانی در کشت های سلولی است و تحقیق جدید این اثر را درموش های تغذیه شده با داروی گیاهی فوق بدون صدمه زدن به سلولهای طبیعی پانکراس نشان داده است.
دراین مطالعه محققان تومور پانکراس انسانی را به موش ها پیوند زدند و این حیوانات را تحت تغذیه با محلول گیاهی تری فالا قرار دادند.
پس از چهار هفته آنها اندازه تومور و محتوای پروتئین های تومور را با موش های گروه کنترل مقایسه کرده و دریافتند اندازه تومورها در موش های درمان شده با داروی گیاهی یک دوم اندازه آن در موشهای گروه کنترل بود. همچنین سلولهای تومور موشهای درمان شده سطوح بیشتری پروتئین های مربوط به آپوپتوزیس را داشتند ، فرآیندی که بواسطه آن بدن بطور طبیعی از سلولهای غیر ضروری ، صدمه دیده و پیر خالی می شود.
به گفته محققان نتایج فوق نشان می دهند تری فالا خواص ضد سرطانی قوی دارد بدون آنکه به سلولهای سالم و طبیعی آسیبی برساند و امیدوارند ادامه تحقیقات نقش آن رابه عنوان یک عامل بالقوه در جلوگیری و درمان سرطان پانکراس را درانسان تایید کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha