سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 258032

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی در حاشیه اجلاس جهانی جهانگردی همدان آمریکا تمام تلاش خود را بر ایجاد تنگنای مالی برای ایران به‌کار گرفته است. ترامپ می‌گوید که تحریم‌های کمرشکن را بازگردانده اما تلاش‌های یکجانبه آمریکا برای محاصره و محدود کردن ایران چه‌اندازه برای خود آمریکایی‌ها قابل اعتنا است؟

تمام قد از گردشگری در ایران حمایت می‌کنم

سلامت نیوز: دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی در حاشیه اجلاس جهانی جهانگردی همدان آمریکا تمام تلاش خود را بر ایجاد تنگنای مالی برای ایران به‌کار گرفته است. ترامپ می‌گوید که تحریم‌های کمرشکن را بازگردانده اما تلاش‌های یکجانبه آمریکا برای محاصره و محدود کردن ایران چه‌اندازه برای خود آمریکایی‌ها قابل اعتنا است؟


به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری ،همین دیروز اجلاس سازمان جهانی جهانگردی در همدان میزبان یک سخنران آمریکایی هم بود که به پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی سفر کرده بود. اما این تنها آمریکایی‌ها نیستند که به تمام تهدیدات ترامپ علیه ایران و آغاز پروسه جدید ایران‌هراسی او با تمام قوا، نه گفتند و راه سفر به ایران را در پیش گرفتند. سال گذشته سی و نهمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی در کشور ارمنستان برگزار شد و تنها 50عضو وابسته مهم‌ترین مرجع تصمیم‌گیری گردشگری جهان در آن اجلاس حاضر شدند. اما امسال در چهلمین رویداد گردشگری ایران به‌رغم تمام تلاش‌های ترامپ در آمریکا برای افزایش موج ایران‌هراسی در جهان و ایجاد ترس از سفر به ایران 80عضو وابسته سازمان جهانی جهانگردی، درست همزمان با آغاز تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه کشورمان به ایران سفر کردند.


علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور 2 روز پیش گفته بود که ورود هر گردشگر خارجی به ایران معادل فروش 30بشکه نفت، درآمدزایی دارد.
با این تعبیر، همدان همین دیروز صاحب درآمد ناشی از 2400بشکه نفت از محل گردشگری شد. دولت ایران در تلاش برای جایگزین کردن درآمدهای گردشگری به‌جای فروش نفت از یک دهه گذشته است.


برپایی اجلاس جهانی اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی در همدان که عنوان پایتختی گردشگری کشورهای آسیایی برای سال2018 را به‌خود اختصاص داده است از این منظر اهمیت دارد که نه‌تنها اعضای حاضر در این اجلاس که حتی کارشناسان داخلی گردشگری کشور نیز این رویداد را نشانه‌ای از شکست تلاش‌های یکجانبه آمریکا با هدف ایزوله کردن ایران و ایجاد مانع در ورود گردشگران خارجی به ایران دانسته‌اند. علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی در حاشیه اجلاس سازمان جهانی جهانگردی به همشهری گفت که حضور 80عضو وابسته سازمان جهانی جهانگردی از کشورهای مختلف جهان در ایران نشانه شکست تلاش‌های یکجانبه آمریکا در ارائه تصویر غیرواقعی و دروغین از ایران به جهان است.


زوراب پلولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی اما معتقد است که ورود 5میلیون گردشگر خارجی به ایران با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری زیاد و اعجاب‌انگیز رقم بسیار ناچیزی است.او از تلاش‌ها برای ورود بیشتر گردشگران خارجی به ایران و شهر همدان در سازمان جهانی جهانگردی خبر داد و گفت که دفتر صنایع‌دستی نیز به‌زودی در زیرمجموعه سازمان جهانی جهانگردی افتتاح می‌شود و ایران می‌تواند استفاده خوبی از ظرفیت این دفتر در مجموعه سازمان جهانی جهانگردی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha