در حال حاضر کمتر از ۱۰۰۰ نفر از این دانشجویان تعیین تکلیف نشده‌اند که وضعیت این دانشجویان نیز در نیمسال دوم تحصیلی روشن خواهد شد.

آخرین وضعیت دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد

سلامت نیوز:در حال حاضر کمتر از ۱۰۰۰ نفر از این دانشجویان تعیین تکلیف نشده‌اند که وضعیت این دانشجویان نیز در نیمسال دوم تحصیلی روشن خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،معاون آموزشی دانشگاه آزاد از تعیین تکلیف وضعیت اغلب دانشجویان متقاضی ورود به رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۰۰۰ نفر از این دانشجویان تعیین تکلیف نشده‌اند که وضعیت این دانشجویان نیز در نیمسال دوم تحصیلی روشن خواهد شد.

دکتر علیرضا رهایی ضمن اعلام این مطلب به تشریح آخرین وضعیت دانشجویان بلاتکلیف رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد پرداخت و گفت: خوشبختانه با ظرفیت خوبی که برای رشته‌های علوم پزشکی در این دانشگاه باز شد و همچنین یک اضافه ظرفیتی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه آزاد در خصوص رشته‌های پزشکی اختصاص داد، قالب دانشجویانی که متقاضی ورود به رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی بودند ثبت نام کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: در نتیجه تمهیدات ایجاد شده در دانشگاه آزاد درصد محدودی از دانشجویان متقاضی رشته‌های علوم پزشکی هنوز باقی‌مانده است که احتمالا در پذیرش‌های بعدی وضعیت آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت، اما به طور کلی اکثر دانشجویان بلاتکلیف ثبت نام کردند و در حال حاضر بر سر کلاس‌های درس نشسته و تحصیل خود را در رشته‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی آغاز کردند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد همچنین خاطر نشان کرد: پنج واحد دانشگاه آزاد اسلامی در مهرماه جاری مجوز پذیرش در برخی رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی را نداشتند و این امر مشکلاتی را برای متقاضیان ورود به این رشته‌ها ایجاد کرد که البته این مشکل با همکاری وزارت بهداشت حل شد و آن پنج واحد دانشگاهی توانستند مجوز پذیرش در رشته‌هایی نظیر داروسازی، پزشکی، دندانپزشکی را اخذ کنند و تقریبا دانشجویان متقاضی در همه رشته‌ها به تناسب ظرفیت‌های موجود پذیرش شدند.

دکتر رهایی همچنین ظرفیت پذیرش در رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد برای سال جاری را تعداد ۳۵۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد حدودا ۳۰۰۰ ظرفیت باز برای پذیرش در این رشته‌ها در اختیار داشت، اما مجددا وزارت بهداشت حدود ۵۰۰ ظرفیت دیگر نیز به ظرفیت‌های دیگر موجود اضافه کرد و تقریبا مشکل اغلب دانشجویان رفع شد.

معاون آموزش دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: در حال حاضر کمتر از ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان متقاضی ورود به رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی تعیین تکلیف نشدند که البته این دانشجویان نیز در نیم‌سال دوم تحصیلی وضعیت‌شان مشخص خواهد شد.

وی در پایان از انتصاب رییس مرکز سنجش آموزش این دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در پی تخلف برخی واحدهای دانشگاهی برای پذیرش بیش از ظرفیت دانشجو بسیاری از مسئولان این واحدها از سمت خود برکنار و افراد جدیدی جایگزین آنها شدند و در حال حاضر مرکز سنجش آموزش دانشگاه آزاد نیز توسط یکی از همکاران از حوزه ریاست دانشگاه آزاد اداره می‌شود که البته رییس این مرکز در آینده نزدیک منصوب خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha