90 میلیارد تومان داروی رایگان در هنگام زلزله سرپایی توزیع شد

قائم مقام وزیر بهداشت: بیمارستان آسیب‌دیده سرپل ذهاب تا 2 هفته آینده افتتاح می‌شود

سلامت نیوز: 90 میلیارد تومان داروی رایگان در هنگام زلزله سرپایی توزیع شد


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، قائم مقام وزیر بهداشت از مقاوم سازی بیمارستان آسیب‌دیده سرپل ذهاب خبر داد و گفت این بیمارستان تا دو هفته آینده با حضور وزیر بهداشت افتتاح می‌شود.

ایرج حریرچی در نشست خبری تشریح خدمات دولت به مناسبت سالگرد زلزله کرمانشاه با بیان اینکه در مجموع در زلزله کرمانشاه 7 هزار و 817 نفر مصدوم شدند، گفت: 7 هزار و 350 مصدوم کمتر از 20 ساعت به مراکز درمانی خارج از شهر اعزام شدند. با توجه به اینکه زلزله در شب اتفاق افتاد و قسمت اعظم انتقال مجروحان در تاریکی شب و بدون هلی‌کوپتر انجام شد، می‌توان گفت این موضوع یک رکورد جهانی است.

قائم مقام وزیر بهداشت افزود: کمتر از 15 ساعت از وقوع زلزله 6 بیمارستان سیار در منطقه مستقر شد و به همت پزشکان و پرستاران کرمانشاه، 2 هزار و 893 مورد بستری در بیمارستان‌های استان کرمانشاه انجام شد و 428 مورد نیز به بیمارستان‌های خارج از شهر اعزام شد. همچنین هزار و 980 عمل جراحی انجام شد و در آن ایام 100 عمل پیوند عضو به صورت موفق انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از زلزله و در طول خدمت رسانی به زلزله‌زدگان موردی از کمبود خون و دارو پیش نیامد که این موضوع خیلی اهمیت دارد. علی رغم اینکه در منطقه بیماری‌های واگیردار وجود داشت ما هیچ بیماری واگیرداری نداشتیم و غربالگری کامل از لحاظ روانی انجام شد و در مجموع 210 هزار نفر غربالگری شدند که 100 هزار نفر از سوی وزارت بهداشت انجام شد.

حریرچی تصریح کرد: همچنین 274 روان‌شناس و 37 تیم به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و بیماران بستری نیز به صورت جداگانه مورد غربالگری قرار گرفتند.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در طول زلزله به مدت طولانی داروی رایگان به میزان 90 میلیارد تومان در شرایط سرپایی توزیع شد.

حریرچی با بیان اینکه 190 باب واحد بهداشتی وزارت بهداشت در استان کرمانشاه آسیب دید، گفت: مراکز بهداشتی و درمانی تا خردادماه امسال کاملا تعمیر شدند و 45 خانه بهداشت و 7 مرکز سلامت در دست احداث قرار گرفت که اکنون 30 واحد از این مراکز افتتاح شده است.

وی با اشاره به مقاوم‌سازی بیمارستان سرپل ذهاب گفت: بیمارستان آسیب‌دیده سرپل ذهاب مقاوم‌سازی شد و تا دو هفته دیگر با حضور وزیر بهداشت افتتاح خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha