بابونه، یکی از محبوب‌ترین گیاهان دارویی در جهان است. این گیاه از ویژگی های ضد التهاب، ضد اسپاسم، و ضد نفخ سود می برد که همگی برای تسکین ناراحتی معده مفید هستند.

آرامش معده با چای!

سلامت نیوز: بابونه، یکی از محبوب‌ترین گیاهان دارویی در جهان است. این گیاه از ویژگی های ضد التهاب، ضد اسپاسم، و ضد نفخ سود می برد که همگی برای تسکین ناراحتی معده مفید هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، ناراحتی معده، چه به صورت حالت تهوع خفیف یا نفخی آزاردهنده، به واقع می تواند روز شما را خراب کند. اگر با ناراحتی معده مواجه هستید، احتمالا در پی درمانی برای آن نیز هستید. در شرایطی که برخی مواد غذایی می توانند مشکل را وخیم‌تر سازند، برخی مواد غذایی و نوشیدنی های دیگر می توانند این شرایط را تسکین دهند. به طور خاص، چای می تواند درمانی برای نیازهای معده شما باشد.

به گزارش"دیلی میل"، ناراحتی معده می تواند به دلایل مختلفی شکل بگیرد. این شرایط همواره با رژیم غذایی مرتبط نیست، اگرچه عاملی مهم محسوب می شود. اضطراب، استرس، کمبود خواب و دیگر محرک های عاطفی می توانند اثر چشمگیری بر گوارش انسان داشته باشند. هورمون ها، کمبود مواد مغذی و الگوهای غذایی نیز می توانند در فعالیت معده اختلال ایجاد کنند.

برخی چای ها می توانند اثر آرامش بخش داشته باشند که به تسکین درد معده کمک می کند. آگاهی از دلیل معده درد برای انتخاب چای مناسب اهمیت دارد.

در شرایطی که چای می تواند تسکین دهنده موقت خوبی برای ناراحتی و مسائل جزئی معده باشد، اگر با مشکلی بزرگ مواجه هستید باید به پزشک مراجعه کنید.

چای زنجبیل

ریشه زنجبیل هزاران سال است که در مناطق مختلف جهان، از جمله چین و هند، کاربرد دارویی دارد. زنجبیل به تسکین ناراحتی معده، سوء هاضمه، بیماری حرکت، و حالت تهوع کمک می کند.

چای بابونه

بابونه، یکی از محبوب‌ترین گیاهان دارویی در جهان است. این گیاه از ویژگی های ضد التهاب، ضد اسپاسم، و ضد نفخ سود می برد که همگی برای تسکین ناراحتی معده مفید هستند. بابونه می تواند ناراحتی معده، گرفتگی معده، سندرم روده تحریک پذیر، سوء هاضمه و گاز بیش از حد را تسکین دهد.

چای نعناع بیابانی

برگ های نعناع بیابانی برای بهبود حالت تهوع، گرفتگی های دوره قاعدگی، گاز بیش از حد، و تقریبا هر نوع بیماری معده مورد استفاده قرار می گیرند. چندین مطالعه نشان داده اند که نعناع بیابانی در درمان سندرم روده تحریک پذیر موثر است که سرکوب سیگنال های درد از روده بزرگ شاید در این زمینه موثر باشد.

اگر با سوزش سردل مواجه هستید شاید بهتر باشد از این گیاه استفاده نکنید. نعناع بیابانی عضله اسفنکتر که مسیر ارتباطی بین معده و مری را باز و بسته می کند را شل کرده که این شرایط می تواند موجب بالا آمدن اسید معده در مری و وخیم‌تر شدن سوزش سردل شود.

چای نعناع دشتی

نعناع دشتی سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمند است. اگرچه ثابت نشده است که این گیاه اثر جسمانی قطعی بر گوارش انسان دارد، اما افراد بسیاری برای تسکین حالت تهوع، سوء هاضمه، نفخ و گاز از نعناع دشتی استفاده می کنند.

چای ریحان

ریحان می تواند فوایدی فراتر از یک ماده غذایی مورد استفاده در تهیه پیتزا را ارائه کند. گفته شده است که افزودن مقداری ریحان به یک فنجان چای داغ می تواند به تسکین سوء هاضمه و تسکین ناراحتی ناشی از احساس پری بیش از حد معده کمک کند.

چای شیرین بیان

چای تهیه شده از ریشه شیرین بیان می تواند به تسکین تعدادی از مشکلات معده، از اولسرها تا سوء هاضمه، کمک کند. این ریشه از عطر و طعمی قوی برخوردار است و اثر محافظتی بالقوه برای دیواره داخلی معده دارد.

چای سبز

گفته شده است که چای سبز به تسکین نفخ و گاز بیش از حد کمک می کند. باید به این نکته اشاره داشت که کافئین می تواند موجب بی خوابی شود، از این رو، بهتر است چای سبز را نزدیک به زمان خواب مصرف نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha