درپی انتشار برخی اخبار و فضاسازی‌ها درتعدادی از رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی تخلف در بکارگیری برخی مدیران در شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، مدیرعامل شستا به این شبهات پاسخ داد.

مدیرعامل شستا: هیچ ژن خوبی در شرکت‌های شستا بکار گرفته نشده

سلامت نیوز: درپی انتشار برخی اخبار و فضاسازی‌ها درتعدادی از رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی تخلف در بکارگیری برخی مدیران در شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، مدیرعامل شستا به این شبهات پاسخ داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، مرتضی لطفی - مدیرعامل شستا با تاکید براینکه از ابتدای دوره حضورم به عنوان مدیرعامل شستا نسبت به فعال کردن کمیته انتصابات در این مجموعه اقدام کرده‌ام، گفت: برای جذب مدیران در شرکت‌های شستا حتما شرایط و تخصص‌های افراد ذی‌صلاح در این کمیته مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بدور از توصیه‌ها و فشارهای موجود، در زمینه جذب افراد اظهار نظر می‌شد.

لطفی با تاکید بر اینکه هیچ ژن خوبی در شرکت‌های شستا بکار گرفته نشده است، تصریح کرد: ملاک ما برای جذب مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت‌های شستا جوانگرایی، تخصص و کارآمدی بوده است و بر همین اساس علیرغم همه فشارهای موجود تلاش کردیم ذره‌ای از معیارها و ملاک‌های تعیین شده کوتاه نیاییم.

مدیرعامل شستا وجود رابطه‌سازی یا خویشاوندسالاری در انتخاب مدیران و اعضای هیات مدیره شستا را تکذیب کرد و گفت: حتی یک مورد هم سراغ نداریم که افراد خارج از چارچوب‌ها و ضوابط تعیین شده در شستا یا شرکت‌های آن به کار گمارده شده باشند.

وی با اشاره به ماده 241 قانون تجارت تصریح کرد طبق مفاد تبصره 2 ماده مذکور «هیچ فردی نمی‌تواند اصالتا یا به نمایندگی از شخص حقوقی همـزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا موسسات عمومی غیر‌دولتی است، به سمت مدیرعامل یا عضو هیات‌مدیره انتخاب شـود که در مجموعه شستا این امر در دستور کار قرارگرفت و افرادی که شامل این قانون شده اند از عضویت موظف در بیش از یک شرکت استعفا داده اند و پروسه تغییر و جایگزینی آنان به سرعت در دست انجام است، ضمناً برابر قانون هیچ حق الزحمه‌ای برای جای دوم نگرفتند.

لطفی تصریح کرد: در یک‌ سال اخیر حتی عده‌ای از بانوان صاحب صلاحیت هم با لحاظ چارچوب‌های تعیین شده به عنوان مدیر یا عضو هیات مدیره در شرکت‌های تابعه شستا مشغول بکار شده‌اند که این موضوع نقطه قوت کار ما در دوره اخیر بوده است.

وی افزود با اصلاح نهایی صورت گرفته بر روی لیست اعضای هیات مدیره هلدینگها و شرکت‌ها تابعه برخی اشکالات نظیر حذف اسامی افراد خارج شده از هیات مدیره ها و شباهت اسمی ها مرتفع شده است و فایل آن امروز بر روی سایت وزارت تعاون و شستا قرار می گیرد.

مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه 85 درصد از داراییهای شستا در بورس عرضه شده است و تمامی اطلاعات شرکتهای بورسی و غیربورسی شستا از طریق سامانه کدال سازمان بورس و شرکت فرابورس در اختیار علاقمندان قرار داده شده است گفت شستا بیش از 1200 قلم کالا تولید می‌کند و پیش بینی می شود تا پایان سال صادرات آن به 2 میلیارد دلار برسد.

به گزارش شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی-وی افزود: شستا 274 شرکت دارد که 184 شرکت را مدیریت می‌کند و مابقی را سهامدار است و درحال حاضر 2 درصد از سهم تولید ناخالص ملی را در اختیار دارد.

لطفی درپایان با تاکید بر تسریع در روند واگذاری‌ها و خروج از بنگاهداری گفت: پیرو تصمیم نظام وتاکید مقام عالی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی عملیات فروش سهام بیش از یکصد شرکت گروه شستا با قدرت پیگیری و محقق خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha