معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: با توجه به اینکه فرزندان مادران ایرانی با همسر خارجی مشکلات زیادی دارند، از ارائه خدمات سلامت به این افراد استقبال می کنیم؛ البته به شرط اینکه این افراد تعیین تکلیف شده باشند و برای آنها شناسنامه صادر شده باشد.

خدمات سلامت به فرزند مادران ایرانی با همسرخارجی ارائه می شود

سلامت نیوز:  معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: با توجه به اینکه فرزندان مادران ایرانی با همسر خارجی مشکلات زیادی دارند، از ارائه خدمات سلامت به این افراد استقبال می کنیم؛ البته به شرط اینکه این افراد تعیین تکلیف شده باشند و برای آنها شناسنامه صادر شده باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سید محمد هادی ایازی  درباره صدور شناسنامه برای فرزندان مادران ایرانی با همسر خارجی اظهار داشت: برخی افراد در کشور هستند که هنگام مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی با وجود ایرانی بودن و داشتن والدین ایرانی، نمی توانستند از خدمات بیمه ای استفاده کنند و توانایی پرداخت هزینه های درمانی را نیز نداشتند.


وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط جهان تغییر کرده است و به طور مثال یک دختر ایرانی به کنگره آمریکا راه پیدا می کند یا یک دختر افغان در کانادا به عنوان وزیر انتخاب می شود. در نتیجه افرادی را که در ایران متولد شده و مادران ایرانی دارند باید به عنوان ایرانی قبول کنیم در غیر این صورت، از لحاظ انسانی صحیح نیست.
معاون وزیر بهداشت بیان کرد: این افراد تعیین تکلیف شدند و مشکلاتی که هنگام مراجعه به مراکز درمانی داشتند به این شکل برطرف می شود. البته پیشنهاد این است که تمام اتباع خارجی تحت پوشش بیمه های درمانی قرار گیرند تا در مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی مشکلی در پرداخت هزینه ها نداشته باشند؛ برای این منظور باید سازوکاری طراحی شود تا این افراد تحت پوشش بیمه باشند و خدمات درمانی به آنها ارائه شود.


وی درباره منابع مالی مورد نیاز برای پوشش بیمه ای اتباع خارجی در ایران نیز اظهار داشت: اگر به طور کلی همه اتباع را در نظر بگیریم، شاید از لحاظ مالی مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد، اما بعید است درباره پوشش بیمه ای فرزند مادران با همسر خارجی مشکلی وجود داشته باشد. البته قانونگذار باید منابع مالی لازم را در این زمینه برای سازمان های ارائه دهنده خدمات سلامت درنظرگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha