در هجدهمین عملیات رعد، 32 باند سرقت منهدم شد هجدهمین مرحله از طرح دستگیری سارقان، مالخران و موادفروشان موسوم به رعد، در پایتخت اجرا شد و بیش از هزار تبهکار به دام پلیس افتادند.

از دستگیری هنرپیشه‌ قلابی تا عامل تخریب 6خودروی لوکس

سلامت نیوز:در هجدهمین عملیات رعد، 32 باند سرقت منهدم شد  هجدهمین مرحله از طرح دستگیری سارقان، مالخران و موادفروشان موسوم به رعد، در پایتخت اجرا شد و بیش از هزار تبهکار به دام پلیس افتادند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری ،این طرح با همکاری پلیس پیشگیری و مبارزه با مواد‌مخدر تهران انجام شد و طی 48ساعت، 1085نفر با جرایم مختلف دستگیر شدند. به گفته سردار حسین ‌رحیمی، رئیس پلیس تهران، از این تعداد 546نفر سارق و مالخر هستند که در قالب 32باند فعالیت داشتند و 519نفر قاچاقچی، خرده‌فروش مواد‌مخدر و معتاد متجاهر و 20نفر نیز قاچاقچی کالا هستند. وی ادامه داد: سارقان دستگیر شده تا‌کنون به ۱۲۳۴ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند و دست‌کم ۶۷۰۱مال مسروقه از مخفیگاه آنها کشف شده که ارزش آنها ۷ میلیارد و ۵۵۶ میلیون تومان تخمین زده شده است. سردار رحیمی تصریح کرد: از مجموع ۵۴۶ سارق دستگیر شده، حدود ۴۵ درصد آنان دارای سابقه هستند، ازجمله سارقی که کمتر از یک هفته پیش از زندان آزاده شده بود و حدود ۵۵ درصد آنها جزو سارقانی به‌حساب می‌آیند که برای نخستین بار دستگیر شده‌اند.


هنرپیشه قلابی؛ طعمه‌ای سر راه مردان هوسران
در میان متهمانی که دستگیرشده‌اند دختری 19ساله و پسری 25ساله هستند که اتهامشان سرقت است. دختر جوان پس از آشنایی با مردان پولدار خودش را هنرپیشه جا می‌زد تا با همدستی پسرجوان که دی جی مراسم عروسی و مهمانی‌ها بود دست به سرقت بزند. در ادامه گفت‌وگو با دخترجوان را می‌خوانید.


چرا تصمیم به سرقت گرفتید؟
مشکل مالی داشتیم. مسعود، همدستم به‌دلیل‌ماه محرم و صفر بیکار شده بود و بدهی داشت. این شد که تصمیم به سرقت گرفتیم.


سابقه دارید؟
با مسعود چند سال قبل در یک مهمانی آشنا شدم. پس از آن تصمیم گرفتیم دست به سرقت از خانه‌ها بزنیم. قفل درها را می‌شکستیم و وارد خانه‌ها می‌شدیم اما بعد از چند سرقت دستگیر شدیم. چون من زیر 18سال سن داشتم در کانون زندانی شدم. بعد از آزادی، دوباره همدیگر را دیدیدم و باز هم نقشه سرقت کشیدیم.


از شگرد تازه‌تان بگو؟
در اینستاگرام، تلگرام یا در خیابان‌ها با مردان پولدار آشنا می‌شدم و می‌گفتم هنرپیشه هستم. با این شگرد وارد خانه‌هایشان می‌شدم و کلیدشان را سرقت می‌کردم. بعد با همدستی مسعود به خانه آنها دستبرد می‌زدیم. گاهی هم هنگام ورود به خانه  طعمه‌هایم در را باز می‌گذاشتم و پشت سر من مسعود وارد می‌شد و با بستن دست و پا و دهان صاحبخانه، دست به سرقت اموال قیمتی مانند پول، دلار، طلا، دوربین و... می‌زدیم. 4یا 5بار این کار را کردیم.


تخریب 6خودروی لوکس به‌خاطر بدهی 800هزارتومانی
در گوشه حیاط پلیس پیشگیری جوانی ورزشکار ایستاده که جرمش تخریب 6دستگاه خودروی لوکس مانند بی‌ام‌و، سراتو و... است. آن هم به‌خاطر تسویه حساب 800هزارتومانی.


انگیزه‌ات برای تخریب این خودروها چه بود؟
راستش چند وقت پیش 800هزارتومان به یکی از دوستانم دادم و قرار شد فردای آن روز برگرداند اما دیگر خبری از او نشد. او پولدار بود و یک نمایشگاه خودرو داشت اما حاضر نبود پول مرا که شرایط مالی خوبی نداشتم برگرداند. شب حادثه هم به او پیامک فرستادم اما جوابم را نداد من هم عصبانی شدم و تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم. برای همین قمه‌ای برداشتم و به مقابل محل کارش رفتم. می‌دانستم هرشب ماشین‌هایی که متعلق به نمایشگاه است را بیرون پارک می‌کند. با قمه 6خودرو را تخریب کردم اما روز بعد متوجه شدم که ماشین برای همسایه‌های او بوده نه خودش.


سابقه داری؟
پیش از این به اتهام درگیری به زندان افتادم. یکی از درگیری‌ها هم منجر به جنایت شد. از هرکس کینه به دل می‌گرفتم برای ترساندنش با قمه تهدیدش می‌کردم.


ظاهرت که نشان می‌دهد ورزشکار هستی؟
کیک بوکسینگ کار می‌کنم و چند سال قبل در استان مقام قهرمانی آوردم و طلا گرفتم.


سرقت از مزون لباس
در تازه‌ترین طرح رعد 2نفر دستگیر شده‌اند که شبانه با شکستن قفل در وارد مزون‌های لباس زنانه در شمال تهران می‌شدند و لباس‌هایی را که بالای یک میلیون تومان قیمت داشتند، سرقت می‌کردند. آنها حتی دوربین‌های مداربسته را هم سرقت می‌کردند تا ردی از خود به جا نگذارند. با این حال چند روز پیش مأموران به دو نفر از آنها مشکوک شدند و پس از بازرسی خودروی شان چندین پیراهن زنانه کشف کردند و به این ترتیب راز این باند فاش شد.


نقشه گنج
وقتی نقشه گنج به دستش رسید، گنج‌یاب خرید و راهی ارتفاعات لواسانات شد تا به عتیقه دست پیدا کند و یک شبه پولدار شود اما فکرش را نمی‌کرد گیر بیفتد. چند روز قبل مأموران پلیس پیشگیری گزارشی دریافت کردند که نشان می‌داد مردی 40ساله در ارتفاعات لواسانات در حال حفاری است. وقتی مأموران راهی آنجا شدند پی بردند که مرد جوان به عتیقه دست پیدا کرده است. به این ترتیب او دستگیر شد. در مخفیگاه وی یک کوزه شکسته عتیقه به همراه دو سکه قدیمی که متعلق به دوره ساسانی بود و 3مهره مار که هرکدام ارزش 100 میلیون تومانی داشتند، کشف شد. متهم اقرار کرد که از فردی نقشه گنج خریده است. او مدعی بود که قصد فروش عتیقه‌ها را داشته است.


قاچاق مواد به اروپا، کانادا و کشورهای عربی
در حوزه مواد‌مخدر نیز مأموران موفق شدند چندین قاچاقچی را دستگیر کنند. یکی از پرونده‌ها مربوط به باندی است که تریاک و شیشه را در کتانی، ساعت و دمپایی زنانه جاسازی کرده و می‌خواستند از طریق پست به ایتالیا، کانادا و استرالیا بفرستند. 5نفر در این رابطه دستگیر شده‌اند. باند دیگر بیش از 3کیلو حشیش را در هاون جاسازی کرده و قصد داشتند از طریق فرودگاه به قطر بفرستند که یک نفر در این ماجرا دستگیر شده است. فرد دیگر کیف‌های نخی را آغشته به مواد‌مخدر تریاک کرده بود. به این ترتیب که تریاک را در آب حل کرده و کیف را داخل ظرف می‌گذاشتند. تریاک جذب کیف‌های نخی می‌شد و قصد داشتند آن را به هلند و کانادا بفرستند تا در آنجا از طریق لابراتور مواد جذب شده را تجزیه و بفروشند. این قاچاقچیان تریاک را به قیمت هنگفتی در کشورهای دیگر می‌فروختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha