وزارت بهداشت اعلام كرد: سیستم مشاوره آنلاین سلامت و آموزش سلامت از طریق آموزش الكترونیك در نمایشگاه هفته سلامت افتتاح می‌شود.

سایت مشاوره آنلاین سلامت امسال افتتاح می‌شود
وزارت بهداشت اعلام كرد: سیستم مشاوره آنلاین سلامت و آموزش سلامت از طریق آموزش الكترونیك در نمایشگاه هفته سلامت افتتاح می‌شود.
فاطمه رخشانی، مدیر كل دفتر ارتقاء آموزش سلامت وزارت بهداشت با توجه به شعال امسال هفته سلامت «مقاومت به داروهای میكروبی، یك تهدید جهانی» گفت: داروهای تجویز شده توسط پزشك باید به صورت كامل مصرف شود و قطع دارو توسط بیمار در صورت مشاهده عوارض فقط به خاطر عدم اطلاعات دقیق بیماران در مصرف داروست. رخشانی ادامه داد: مصرف خودسرانه دارو فرهنگ مردمی غلطی است كه به طور رایج در بین خانواده‌ها مشاهده می‌شود و افراد جامعه باید بدانند كه در مصرف خودسرانه دارو نه تنها به خود، بلكه به دیگران هم صدمه وارد می‌كنند. وی ادامه داد: بسیاری از بیماران از چگونگی مصرف داروهای خود بی خبرند و باید با افزایش دقت و اطلاع رسانی درست به مردم، در مصرف درست داروهای تجویز شده گام‌های مثبتی برداریم. مدیر كل دفتر ارتقاء آموزش سلامت با اشاره به راه‌اندازی سایت ان یوتیوب (سایت سلامت) در هفته سلامت ابراز داشت: توجه به شعار هفته سلامت "مقاومت به داروهای ضدمیكروبی، یك تهدید جهانی " از اهمیت بالایی برخوردار است ولی مسائلی همچون آشنایی با شیوه صحیح زندگی، استفاده از كالری‌های مورد نیاز در یك روز و انجام مستمر فعالیت‌های بدنی هم حائز اهمیت بوده و در نمایشگاه هفته سلامت در مصلای تهران درباره این موضوعات اطلاع رسانی می‌شود. شعار امسال روز جهانی بهداشت "مقاومت به داروهای ضدمیكروبی، یك تهدید جهانی " اعلام شده است و هفته سلامت 18 تا 24 فروردین در سراسر كشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha