چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 25815

صبحانه مهمترین وعده غذایی روزانه است وبه دلایل مهمی هرگز نباید از برنامه غذای كودكان حذف شود.

سلامت نیوز : صبحانه مهمترین وعده غذایی روزانه است وبه دلایل مهمی هرگز نباید از برنامه غذای كودكان حذف شود.

به گزارش مركز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشكی تهران كودكانی كه صبحانه مصرف می كنند نیازهای تغذیه ای روزانه خودرا تامین كرده و وزن مطلوب خود را حفظ می كنند همچنین این كودكان علاوه برمیزان كلسترول خون پایین از  سیستم ایمنی قوی تری برخوردارند وكمتر بیمار می شوند.

براساس این گزارش راه های فراوانی برای طراحی یك الگوی غذایی سالم وجود دارد و اصلی ترین این راه ها شامل مواردی همچون مصرف غذاهای گیاهی، گنجاندن غلات متنوع به خصوص غلات كامل در برنامه غذایی می شود.

بر اساس اعلام مركز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشكی تهران دربرنامه غذایی ازبرنج ، ماكارونی، ذرت و نان های سبوس دار به عنوان بخش اصلی غذا استفاده كنید وسبزیجات ومیوه ها وگوشت ولبنیات نیز حتماً استفاده شود.

همچنین در صورت اجتناب از  مصرف برخی غذاها مطمئن  شوید كه كمبود موادمغذی ناشی از حذف آن از طریق غذاهای دیگر آن گروه و یا سایر گروه ها تامین می شود، به عنوان مثال : اگر عدم تحمل به لاكتوز (قندشیر) دارید ونمی توانید آن را مصرف كنید مواد غذایی حاوی كلسیم را جایگزین كنید.

گفتنی است  بعضی از منابع كلسیم شامل مواردی همچون ماست، شیر، پنیر، كنسرو ماهی، سوپ شیر

سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج می شود همچنین برخی از منابع مانند گوشت های بدون چربی ( به خصوص گاو) ،جگر، دل وقلوه، ماهی ساردین، اسفناج و لوبیای خشك پخته شده وعدس حاوی میزان زیادی آهن است كه پیشنهاد می شود در برنامه غذایی روزانه به خصوص صبحانه گنجانده شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha