پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 258155

مصرف شلغم کلید درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های کلیوی است.

فواید شلغم چیست

سلامت نیوز:مصرف شلغم کلید درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های کلیوی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، شلغم دارای یک ماده ضدمیکروب قوی است و به‌دلیل داشتن نشاسته و مواد قندی هرگز تحت تأثیر میکروب‌های هوا فاسد نمی‌شود. شلغم غذای بسیار مفیدی است که قوه بینایی را تقویت کرده و معده را ضدعفونی می‌کند؛ از طرفی یکی از غذاهای مفید برای برطرف کردن سرماخوردگی، شلغم است.

بر اساس این گزارش، وجود مواد مفیدی مانند فسفر، کلسیم و آهن در شلغم موجب تقویت عمومی بدن می‌شود. از طرفی شلغم دارای ویتامین(ث) و (ب) است، لذا اگر زمان پختن آن زیاد باشد خواص خود را از دست ‌می‌دهد. همچنین این ماده برای درمان بیماری‌های کلیوی مفید بوده و به مرور زمان بیماری را به‌طور کامل درمان خواهد کرد.

همچنین نکته مهم دیگر درباره شلغم این است که این ماده به‌دلیل نفاخ بودن باید تا جایی که امکان دارد با آویشن خورده شود تا تأثیر خوبی روی بدن داشته باشد. از طرفی شلغمی مناسب است که پوست آن شفاف و صاف باشد و درون شلغم خوب باید روشن باشد، شلغم‌های کوچک شیرین‌تر و شلغم‌های بزرگ موثرتر هستند.

بر اساس این گزارش، طبق گفته اکثر کارشناسان طب سنتی، مصرف شلغم جزء موادی است که در احادیث نیز به آن اشاره شده و اگر مردم مصرف این ماده را به‌صورت مداوم در سبد غذایی خود قرار دهند، گرفتار بسیاری از بیماری‌ها نخواهند شد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha