رئیس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به راه‌اندازی بایوبانک در کشور گفت: آینده طبابت در بایوبانک خلاصه شده و سابقه پزشکی کشوری بوده که در آینده فراگیر می‌شود.

راه‌اندازی بایوبانک ایرانی/ پزشک خانواده ماشینی در آینده طبابت

سلامت نیوز: رئیس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به راه‌اندازی بایوبانک در کشور گفت: آینده طبابت در بایوبانک خلاصه شده و سابقه پزشکی کشوری بوده که در آینده فراگیر می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، جلال جلال‌شکوهی در حاشیه برگزاری کنگره سونوگرافی آنومالی، NT و بارداری اظهار داشت: 123 سال از کشف اشعه ایکس توسط فیزیکدان آلمانی می‌گذرد و بیش از 53 سال بوده که رشته رادیولوژی در ایران ایجاد و گسترش یافته است و امروزه اشعه ایکس جزو لاینفک مراکز درمانی و درمانگاه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه رادیولوژی جزو رشته‌های مادر بوده و از سال 2012 انجمن رادیولوژی اروپا و آمریکا 8 نوامبر را جشن اشعه اختصاص داده و ما نیز مراسمی در همین عنوان داریم و امسال شعار آن تصویربرداری از قلب است.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به اینکه انجمن رادیولوژی ایران 2300 عضو فعال دارد و پیش‌بینی می‌شود تا سال 1400 این آمار به 3 هزار نفر برسد، گفت: فعالیت رادیولوژیست‌ها در درمان بیماری‌ها بسیار حائز اهمیت است چرا که بدون تشخیص خوب درمان خوب صورت نمی‌گیرد.

جلال شکوهی بیان داشت: رشته رادیولوژی وابسته به تجهیزات ارزی بوده و امروز رادیولوژیست‌ها به دلیل نوسانات ارزی و تعرفه‌های پایین با چالش‌های زیادی مواجه شدند.

وی از راه‌اندازی بایوبانک با همکاری سازمان نقشه‌برداری مغز خبر داد و گفت: ایران تنها کشوری است که در خاورمیانه موفق به تشکیل بایوبانک شده و تنها برخی از کشورهای جهان همچون فرانسه، آمریکا و آلمان به این امر دست یافته‌اند.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران بیان داشت: بایوبانک علاوه بر اینکه تصویرهای رادیوگرافی افراد را دارد آزمایشات خون، خصوصیات اخلاقی و روانی را نیز در برگرفته و در حال حاضر 6 هزار نمونه در این بایوبانک وجود دارد.

جلال‌شکوهی خاطرنشان کرد: آینده طبابت در بایوبانک خلاصه خواهد شد و به طور ماشینی می‌تواند پزشک خانواده افراد باشد.

وی گفت: تعداد زیادی رادیولوژیست به عنوان مشاور در اجرای این طرح همکاری داشته و چند مجمع جامع عکس‌های تصویربرداری را در اختیار این مجموعه قرار داده‌اند و با استفاده از بایوبانک سابقه پزشکی کشور در آینده ممکن است فراگیر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امين ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    3 0
    ضمن تبريك بابت اين اقدامات به عرض ميرساند كه هيچ شاخه از پزشكي در آينده جايگزين پزشك خانواده نخواهد شد چراكه راديولوژي و پراكلينيك و حتي جراحي در آينده به سمت ماشيني شدن خواهد رفت ولي روابط انساني بين پزشك و بيمار كه نمود اصلي وظايف پزشكان خانواده هست پررنگ تر نيز خواهد شد متشكرم