پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 25824

دغدغه این روزهای خیلی‌ها ازجمله خانم‌هایی كه هر شب كابوس چربی اضافه بدن رهایشان نمی‌كند، این است كه چه نوع رژیمی می‌تواند به آنها در حل این مشكل كمك كند

سلامت نیوز :دغدغه این روزهای خیلی‌ها ازجمله خانم‌هایی كه هر شب كابوس چربی اضافه بدن رهایشان نمی‌كند، این است كه چه نوع رژیمی می‌تواند به آنها در حل این مشكل كمك كند.

شاید برای شما شنیدن یك واژه رژیم غذایی كاهش وزن معنای خاصی نداشته باشد، چرا كه سختی هایی كه این افراد در گرفتن این نوع رژیم ها متحمل می شوند برایتان غیرقابل تصور است، اما به واقع ماندگاری یك رژیم غذایی ازجمله سخت ترین جای موضوع به شمار می رود. به همین علت آوردن برخی غذاهای چربی سوز موثر می تواند هم در ایجاد تنوع غذایی به افراد كمك كند و هم جای رژیم های سرسختانه كاهش وزن را تا حد بسیار زیادی بگیرد.

فلفل های تند چیلی:

دیگر لازم نیست تنها به دید یك چاشنی تند به فلفل چیلی نگاه كنید، بلكه تحقیقات اخیر نشان داده است، كاپسسین نام تركیبی در داخل این ماده غذایی است كه علاوه بر خاصیت آنتی اكسیدانی اش تاثیر فوق العاده ای در كاهش حجم چربی در افراد چاق دارد. این تركیب باعث افزایش سوخت و ساز در بدن می شود و در حقیقت احساس داغی در فرد روشن شدن موتور سوخت و ساز بدن است كه این گونه خود را به نمایش می گذارد.

كلم بروكلی:

این روزها در اكثر سالادها ردپایی ار كلم بروكلی به چشم می خورد كه نكته مثبتی در سفره های ما ایرانی ها محسوب می شود. كلم بروكلی بهتر است به شكل خام یا بخار پز مصرف شود. این ماده غذایی علاوه بر این كه یك فیبر مناسب و حجیم به شمار می رود به عنوان یك سركوبگر قدرتمند اشتها هم محسوب می شود كه بهتر است قبل از وعده غذایی ناهار و شام حداقل 150 تا 200 گرم آن با آب لیمو میل شود (به شكل سالاد برای یك فرد متوسط الجثه) .

گوشت بوقلمون:

بر خلاف تصورات عامه مردم گوشت بوقلمون به عنوان یكی از سالم ترین گوشت های حال حاضر در بازار ایران محسوب می شود كه گوشتی كاملا فاقد چربی است (در حد بسیار جزئی). فقط مراقب باشید در خرید این نوع پرنده موارد لاغر آن را خریداری كنید و ابتدا پوست آن را به طور كامل بكنید و سپس تنها گوشت آن را به فرم كبابی یا آب پز میل كنید. در هفته تا 2 وعده گوشت بوقلمون به اندازه هر بار 150 تا 250 گرم برای یك فرد متوسط الجثه كافی است تا هم حجم پروتئین مورد نیاز فرد را تامین كند و هم خاصیت كاهنده چربی در بدن ایفا كند.

لبنیات:

از لبنیات كم چرب هرگز غافل نشوید. در این بین ماست كم چرب و دوغ بدون گاز البته خانگی از بهترین نمونه ها به شمار می رود. حداقل در روز یك وعده ماست كم چرب معادل 100 گرم ماست را در وعده غذایی خود مخصوصا شام قرار دهید تا هم خوابی راحت و آسوده داشته باشد و هم از خاصیت چربی سوزی لبنیات بهره كافی ببرید.

منبع : جام جم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha