رئیس شبکه هپاتیت ایران با اشاره به آنچه که "درمان پراکنده هپاتیت در زندان‌ها" خواند، درمان منسجم ۱۱۰هزار بیمار مبتلا در زندان‌ها را خواستار شد.

۱۱۰ هزار مبتلا به هپاتیت در زندان‌ها درمان شوند

سلامت نیوز:رئیس شبکه هپاتیت ایران با اشاره به آنچه که "درمان پراکنده هپاتیت در زندان‌ها" خواند، درمان منسجم ۱۱۰هزار بیمار مبتلا در زندان‌ها را خواستار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید مؤید علویان  اظهار کرد: در جامعه ایرانی هپاتیت بی و سی مهم هستند که هپاتیت بی در کشور رو به کاهش است و کمتر از دو درصد مبتلا به هپاتیت بی در کشور داریم.

وی ادامه داد: پیش بینی شده به دلیل واکسیناسیونی که در گروه‌های پرخطر در حال انجام است، تعداد مبتلایان به هپاتیت بی کاهش یابد. ۳۵ میلیون ایرانی،  افراد خاص، نوزادان و... واکسن زده‌اند و بیماری رو به کاهش است، اما  مشکل ما جوانان و ریسک‌فاکتورهایی است که وجود دارد و خطراتی که جوانان را تهدید می‌کند، مخصوصا افراد ۲۸ تا ۵۰ سال که اکثر آن‌ها واکسن دریافت نکرده‌اند و اگر رفتار پرخطر داشته باشند، مبتلا خواهند شد.

رئیس شبکه هپاتیت ایران خاطر نشان کرد: در مورد هپاتیت سی ۱۸۶ هزار نفر مبتلا در کشور وجود دارد که اغلب آنها یاسابقه اعتیاد دارند یا زندان. غربالگری و درمان این افراد از اولویت‌های نظام سلامت است. 

علویان با اشاره به برنامه‌های کاهش آسیب بیماری هپاتیت در کشور گفت: ما باید رفتارها را کنترل کنیم؛  مثلا معتاد تزریق نکند، از متادون، سرنگ یکبار مصرف و کاندوم استفاده کند.

وی افزود: نکته دیگر، درمان بیماری هپاتیت است. در زمینه درمان، داروهای تولید داخل، آزمایشگاه و امکانات داریم، اما کمبود اعتبار برای درمان بیماران مبتلا به هپاتیت وجود دارد. تقاضای ما این است که دولت ۱۱۰ هزار نفر بیماری که در زندان ها هستند را درمان کند.

رئیس شبکه هپاتیت ایران خاطر نشان کرد: در حال حاضر درمان پراکنده صورت می‌گیرد و درمان منسجم در زندان‌ها انجام نمی‌شود،  زیرا بودجه نداریم. مثلا در تهران و یا در برخی شهرهای دیگر، بیماران مبتلا به هپاتیت با همت دانشگاه و بهداری زندان‌ها درمان می‌شوند،  اما درمان منسجم کشوری وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha