مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه خودروهای فرسوده دیزلی بدون معاینه فنی در آلودگی هوا نقش زیادی دارند، گفت: همه اتوبوس‌های دیزلی در حال تردد در شهر، مربوط به شرکت اتوبوسرانی تهران نیست و تعداد اتوبوس‌های دیزلی این شرکت به نسبت کل ناچیز است. تنها ۳ هزار دستگاه اتوبوس دیزلی در شرکت اتوبوسرانی تهران موجود است.

وجود ۳ هزار اتوبوس دیزلی در تهران

سلامت نیوز:مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه خودروهای فرسوده دیزلی بدون معاینه فنی در آلودگی هوا نقش زیادی دارند، گفت: همه اتوبوس‌های دیزلی در حال تردد در شهر، مربوط به شرکت اتوبوسرانی تهران نیست و تعداد اتوبوس‌های دیزلی این شرکت به نسبت کل ناچیز است. تنها ۳ هزار دستگاه اتوبوس دیزلی در شرکت اتوبوسرانی تهران موجود است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایلنا، پیمان سنندجی در خصوص سهم اتوبوس‌های درون شهری در آلودگی هوا اظهار کرد: طبق استاندارد‌های تعریف‌شده کلان‌شهرها و براساس طرح جامع پایتخت، تهران به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد؛ در صورتی که ناوگان اتوبوسرانی در شرایط فعلی، ۶ هزار دستگاه اتوبوس دارد که ۳ هزار دستگاه آن فرسوده است، بنابراین می توان گفت سیستم حمل و نقل عمومی تهران به ۶ هزار دستگاه اتوبوس با استاندارد یورو ۵ به بالا نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه همه اتوبوس‌های دیزلی در حال تردد در شهر، مربوط به شرکت اتوبوسرانی تهران نیست و تعداد اتوبوس‌های دیزلی این شرکت به نسبت کل ناچیز است، گفت: تنها ۳ هزار دستگاه اتوبوس دیزلی در شرکت اتوبوسرانی تهران موجود است.

سنندجی با بیان اینکه اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی، اجازه کار ندارند، تصریح کرد: از تیر ماه سال جاری اخذ معاینه فنی برای کلیه اتوبوس‌ها الزامی شد  و در غیر این صورت سوخت به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با تدوین نرم‌افزار مخصوص، تمام خودروهای سرویس ادارات و سازمان‌ها به شرط داشتن معاینه فنی برای تردد در تهران مجوز دریافت می‌کنند که این مهم بزودی اجرا خواهد شد.

سنندجی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده در صورت عدم صدور مجوز تردد برای این خودروها، جریمه فقدان اخذ معاینه فنی و تردد بدون مجوز در تهران لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه نرخ خرید اتوبوس‌ها به شدت افزایش یافته است، گفت: در شرایط موجود در صورتی‌که بتوان اتوبوس‌های فرسوده را از رده خارج و اتوبوس‌های جدید را برابر مصوبه سال گذشته دولت محترم جایگزین کرد، می‌توانیم شرایط بهتری را درجهت کاهش آلودگی هوا و رضایت‌مندی مردم داشته باشیم؛ در غیر این صورت به وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد داده‌ایم که شرایطی را فراهم کند تا اتوبوس‌های دست دوم دارای استاندارد بالا را بتوان وارد ناوگان اتوبوسرانی کرد که قطعا وضعیت آن‌ها بسیار بهتر از اتوبوس‌های فعلی فرسوده خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha