سلامتی تاجی است بر سر انسان های سالم که تنها بیماران قادرند آن را ببینند و با افزایش سطح آگاهی مردم می توان گامی موثر در ارتقاء سلامتی جامعه برداشت

سلامت نیوز: سلامتی تاجی است بر سر انسان های سالم که تنها بیماران قادرند آن را ببینند و با افزایش سطح آگاهی مردم می توان گامی موثر در ارتقاء سلامتی جامعه برداشت.

قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: انسان ها باید یاد بگیرند تا برای سلامتی خود ارزش قائل باشند چراکه بسیاری از افراد در برخی موارد نعمت سلامتی خود را فراموش می کنند و با برگزاری نمایشگاه هایی همچون نمایشگاه سلامت و ارائه آموزش های لازم در این هفته به آنها، اقدامات مناسبی در سطح سلامتی جامعه اتفاق می افتد.

دکتر محمد شریعتی ادامه داد: با برخی اصلاحات ساده می توانیم تغییرات قابل توجهی در کاهش بیماری ها و شیوه صحیح زندگی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به شعار سازمان بهداشت جهانی برای هفته سلامت در سال 90 گفت:مقاومت به داروهای آنتی بیوتیک به عنوان یک تهدید جهانی شناخته شده است و سعی داریم تا با برگزاری نمایشگاه در هفته سلامت، با ارائه مطالبی ساده به مردم، سطح اطلاعات جامعه را بالا برده تا از وضعیت بهتری در پیشرفت های سلامتی کشور برخوردار شویم.

قائم مقام بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینکه دسترسی افراد شهری به پزشک سخت تر از دسترسی افراد روستایی است و باتوجه به اینکه مصرف و تجویز دارو بیش از حد عادی است باید ابتدا در روستاها و شهرها فرهنگ سازی شود تا مقاومت به داروها به خصوص داروهای آنتی بیوتیک مورد توجه قرار گیرد./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha