رئیس بیست و دومین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی گفت: آگاهی بیماران از عوارض دارویی كه مصرف می‌كنند و مضرات و منافع عمل جراحی كه برای آنان انجام می‌شود، حق مسلم آنان است.

سلامت نیوز :رئیس بیست و دومین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی گفت: آگاهی بیماران از عوارض دارویی كه مصرف می‌كنند و مضرات و منافع عمل جراحی كه برای آنان انجام می‌شود، حق مسلم آنان است.

دكتر ایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران با اعلام این خبر گفت: با توجه به شیوع سرطان‌ها در كشور رویكرد اصلی این كنگره توجه به بحث پیشگیری از سرطان‌هاست.

وی ادامه داد: رابطه گسترش اعتیاد و ابتلا به سرطان، تغییر عادت غذایی مردم و رابطه آن با سرطان‌‌ها طی نشست‌هایی در این كنگره به بحث و هم‌اندیشی گذاشته خواهد شد.

خسرونیا، توجه به اخلاق پزشكی را از دیگر رویكردهای این كنگره برشمرد و تصریح كرد: اطلاع رسانی به موقع قبل و پس از شروع درمان به بیماران از حقوق بیماران است.

وی با تاكید اینكه اطلاع بیماران از دارویی كه مصرف می‌كنند یا عمل جراحی كه روی آنان انجام می‌شود، جزء حقوق مسلم بیماران است، تصریح كرد: بیمار می‌بایست بداند كه روش درمانی كه روی وی اعمال می‌شود، چه منافع و مضراتی دارد و خود بیمار با اطلاع از این موارد می بایست در مورد روند درمان تصمیم صحیح بگیرد.

رئیس بیست و دومین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی گفت: متأسفانه اطلاع رسانی به بیماران كه جزء حقوق مسلم آنان و جزو اخلاق پزشكی محسوب می‌شود در جامعه مورد غفلت واقع شده كه تاكید كنگره بیست و دوم جامعه پزشكان متخصص داخلی، توجه دادن جامعه پزشكی به این بعد از اخلاق پزشكی است.

وی افزود: همچنین تازه‌های گوارش، غدد، قلب و عروق، خون، كلیه، ریه، بیماریهای عفونی، نورولوژی، روماتولوژی و روانپزشكی در این كنگره به متخصصان ارایه خواهد شد.

خسرونیا ابراز امیدواری كرد در كنگره امسال بیش از 1500 شركت كننده و 200 سخنران حضور یابند.

وی اضافه كرد: از تعدادی استادان خارج از كشور از كشورهای آلمان، انگلیس، فرانسه و غیره در این كنگره دعوت شده است. چ

رئیس جامعه پزشكان متخصص داخلی همچنین از برپایی نمایشگاه جانبی بیست و دومین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران خبر داد و یادآور شد: 50 غرفه به عرضه آخرین دستاوردهای لوازم پزشكی و دارویی خواهند پرداخت.

وی گفت: در این كنگره پزشكان متخصص داخلی، فوق تخصص‌های رشته‌های مختلف، پزشكان عمومی، جراحان عمومی، پزشكان اطفال و رادیولوژیست‌ها شركت خواهند كرد.

خسرونیا اظهار داشت: تاكنون حدود 120 مقاله به دبیرخانه این كنگره رسیده است كه در جلسه‌ای كه با حضور بیش از 50 نفر از اعضای هیئت علمی كنگره برپا شده است، تعدادی از این مقالات انتخاب شدند كه به صورت سخنرانی و پوستر ارایه خواهد شد.
بیست و دومین كنگره جامعه پزشكان داخلی ایران 22 تا 25 اردیبهشت ماه امسال در مركز همایش‌های رازی تهران برپا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha