بحران بهداشت عمومی در بسیاری از نقاط جهان وجود دارد و تاثیر آن بر طبیعت قابل چشم‌پوشی نیست.

هشدار معضل جهانیِ بهداشت عمومی در "روز جهانی توالت"

سلامت نیوز:بحران بهداشت عمومی در بسیاری از نقاط جهان وجود دارد و تاثیر آن بر طبیعت قابل چشم‌پوشی نیست.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، همزمان با نوزدهم نوامبر و "روز جهانی توالت" بحث‌های بیشتری در مورد اهمیت مواجهه با معضل فضولات انسانی مطرح می‌شود.

در حالی که بسیاری از افراد از روبرو شدن با این موضوع و پرداختن به آن سر باز می‌زنند، بحران بهداشت عمومی در بسیاری از مناطق جهان وجود دارد و نمی‌توان تاثیر آن بر طبیعت را نادیده گرفت.

گزارش اخیر ملل متحد نشان می‌دهد تنها ۱۲ سال تا پایان مهلت تعیین شده برای تحقق اهداف توسعه پایدار باقی مانده‌ است. این اهداف همچنین ۴.۵ میلیارد نفر در جهان که در مناطق محروم از بهداشت عمومی زندگی می‌کنند و ۸۹۲ میلیون انسان که در فضای باز اجابت مزاج می‌کنند را در بر می‌گیرد.

عدم مدیریت صحیح فضولات انسانی موجب شده تا محیط زیست به یک مجرای فاضلاب باز تبدیل شود. در خیابان‌ها و مناطق اطراف خانه‌های افراد، فضولات انسانی از طریق آلوده کردن منابع آب و خاک موجب گسترش و شیوع بیماری‌های کشنده شده است. بنابراین تنها نباید به ساخت تعداد بیشتری سرویس بهداشتی اکتفا کرد بلکه باید سرویس‌های بهداشتی ساخته شود که با اکوسیستم‌ها هماهنگی داشته باشند.

به گزارش سایت اطلاع رسانی ملل متحد، راه‌حل‌های بهداشت عمومی که با محوریت طبیعت است قدرت طبیعت را در کمک به مقابله با آلودگی ناشی از فضولات انسانی پیش از آنکه به محیط زیست بازگردد، مهار می‌کند. بیشتر این راهکارها دربرگیرنده حفظ و مدیریت پوشش گیاهی، خاک و زمین‌های باتلاقی از جمله رودخانه‌ها و دریاچه‌هاست.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha