سلامت نیوز : مدیركل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی، گفت: 13 فروردین همزمان با گردش مردم در طبیعت ، آمار حوادث و سوانح نسبت به روزهای قبل از آن افزایش می یابد به طوریكه سوختگی، پرت شدن از ارتفاع و حوادث رانندگی از شایع ترین حوادث این روز به شمار می رود.
 
فاطمه رخشانی در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی از مردم در روز 13 فروردین اقدام به روشن كردن آتش در دامان طبیعت كرده و پس از استفاده از آتش بدون خاموش كردن آن ،محل را ترك می كنند.
وی ادامه داد: این امر سبب آتش سوزی شده و حتی برجای ماندن حرارت در محل روشن كردن آتش نیز موجب ایجاد و گسترش آتش سوزی در سایر نقاط و در برخی موارد سوختگی پای كودكان می شود.
مدیركل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت به مردم توصیه كرد: با پایان استقرار خود در اقامتگاه های موقت و جنگلی از خاموش و خنك كردن محل روشن كردن آتش اطمینان حاصل كنند تا از بروز آسیبهای احتمالی جلوگیری شود.
رخشانی، بیرون رفتن از خانه، افزایش ترافیك و رعایت نكردن نكات ایمنی را از مهمترین دلایل افزایش وقوع حوادث و سوانح در روز 13 فروردین، نام برد واز والدین خواست هنگام گردش مراقب پرت شدن كودكان خود از مكان های مرتفع و یا خطرات احتمالی وسایل بازی نظیر تاب باشند.
مدیركل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با اشاره به اینكه افزایش حجم ترافیك و یا بی توجهی به نكات ایمنی رانندگی می توانند موجب وقوع حوادث رانندگی در روز 13 فروردین باشد از عموم مردم خواست قوانین و مقررات رانندگی را نیز رعایت كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha