سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

کودک آزاری جنسی به رفتارهایی محرک برای ارضای جنسی اطلاق می‌شود که فرد کودک آزار نسبت به کودک انجام می‌دهد.

نشانه‌های کودکِ آزار دیده

سلامت نیوز:کودک آزاری جنسی به رفتارهایی محرک برای ارضای جنسی اطلاق می‌شود که فرد کودک آزار نسبت به کودک انجام می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، هر نوع استفاده از کودک برای ارضای جنسی؛ چه لمسی و غیرلمسی، کودک آزاری محسوب می‌شود.

کودک آزارها از راه‌های مختلف سعی در نزدیکی و جلب اعتماد کودک دارند به طوری که افراد آشنا با از بین بردن حریم‌ها، مانند تماس تصادفی با کودک به او نزدیک می‌شوند، افراد غریبه به مکان‌هایی که کودکان در آنجا هستند می‌روند و کودک را به خود نزدیک‌تر می‌کنند.

متاسفانه براساس تحقیقات نهادهای ذی ربط اکثر موارد تجاوز به کودکان توسط فامیل و آشنایان انجام می‌شود. برهمین اساس باید به کودکان آموزش دهیم که در صورت مواجه شدن با خطر درباره آن با شما صحبت کنند.

در صورت مشاهده علائم کودک آزاری چه باید کرد؟

خشم خود را نسبت به کودک آزار جلوی کودک بروز ندهیم. به کودک اطمینان خاطر بدهیم که تقصیر او نبوده است.اگر کودک در مورد این موضوع با ما صحبت کرد حتما صحبت‌های او را جدی بگیریم.اجازه دهیم کودک در کنار ما حس امنیت کرده و به ما اعتماد کند.به خودمان یادآور شویم که کودک ما به محبت، حمایت و کمک حرفه‌ای از روان پزشک و مشاور نیاز دارد.

باید به خودمان یادآور شویم که کودکی که مورد آزار قرار گرفته به محبت، حمایت و کمک حرفه‌ای از روانپزشک و مشاور نیاز دارد.

در بسیاری از موارد، کودک آزار خود در کودکی قربانی تجاوز بوده است.

اصولا متجاوز از کودک می‌خواهد که در مورد اتفاقی که افتاده است به کسی چیزی نگوید.

با آموزش و رفتار درست و کمک گرفتن از متخصصان، کودکانمان را قهرمان کنیم.

اینکه کودک آزار دیده قربانی باقی بماند، به یک متجاوز تبدیل شود یا از مشکلی که برایش پیش آمده عبور کند و یک قهرمان برای زندگی خودش و دیگران شود انتخاب والدین اوست.

کودکان آزار دیده به دلیل احساس گناه، احساس ترس و نگرانی از عصبانیت پدر و مادر به اطرافیان خود در این باره چیزی نمی‌گویند.

نشانه‌های کودک آزار دیده

تغییر ناگهانی در اشتها، افت تحصیلی ناگهانی، دیگر آزاری و حیوان آزاری، اعتماد به نفس پایین، مشکل خواب، کابوس و شب ادراری مهم‌ترین نشانه‌های کودک آزاری است.

البته در نوجوانی و بزرگسالی، علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، علائمی مانند بیماری‌های مقاربتی، چاقی مفرط یا بی‌اشتهایی عصبی، مصرف موارد مخدر و مشروبات الکلی، بی‌قیدی در امور جنسی، خودزنی و خودکشی نیز دیده می‌شود.

برهمین اساس باید تلاش کنیم قبل از اینکه فرزندانمان قربانی کودک آزاری شوند با آموزش مناسب آنها را ایمن کنیم، زیرا از هر چهار نفر بزرگسال، یک نفر در کودکی مورد سوء استفاده جسمی قرار گرفته است. در میان زنان، از هر پنج نفر یک نفر در کودکی مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته است.

در میان مردان از هر ۱۳ نفر یک نفر در کودکی مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha