وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نخستین کنفرانس ملی کودکان دارای معلولیت روز گذشته با تأکید بر فراگیرسازی آموزشی با شعار «کودکان توانایی‌های متفاوت دارند»

شریعتمداری: بدون حضور کودکان معلول نباید برایشان تصمیم بگیریم

سلامت نیوز:وزیر تعاون، کار  و رفاه اجتماعی در نخستین کنفرانس ملی کودکان دارای معلولیت روز گذشته با تأکید بر فراگیرسازی آموزشی با شعار «کودکان توانایی‌های متفاوت دارند»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ،گفت: تحقق سلامت اجتماعی در هر کشوری نیازمند عزم و اراده جمعی است، دولت سعی دارد از نقش دولت مداخله گر به دولت تسهیل گر و تنظیم گر تبدیل شود، بنابراین دولت دوازدهم سعی دارد برای تحقق اهداف ملی خود از تمام شرکا بهره بگیرد و حتی سعی دارد برای نیل به اهداف خود در کنار مشارکت‌های ملی از ظرفیت‌های بین‌المللی هم در تمام عرصه‌ها در حوزه رفاه اجتماعی بیشتر استفاده کند. محمد شریعتمداری اظهار کرد: بدون حضور کودکان معلول نباید برایشان تصمیم بگیریم چراکه جامعه معلولان جامعه‌ای متفکر و عاقلی است که می‌تواند ما را در مسیر دستیابی به اهداف پیش رو برای این قشر از جامعه همراهی کنند. 


محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی هم در این مراسم ضمن اشاره به حمایت از افراد معلول برای ایجاد فرصت‌های برابر گفت: معلولیت پدیده جهانی است و بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت حدود 10 الی 15 درصد هر کشوری دچار نوعی از معلولیت هستند که باید شدت و تعداد معلولیت‌ها در جوامع کنترل شود، سازمان بهزیستی به‌عنوان تخصصی‌ترین نهاد پیشگیری از معلولیت بویژه در دولت تدبیر و امید راهکارهایی در نظر گرفته که اوج آن را می‌توان در برنامه ششم طبق ماده 75 قانون که غربالگری ژنتیک ازدواج الزامی شد، مشاهده کرد.


هر سال بین 29 هزار تا 35 هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شوند که نیمی از آنها اختلالات ژنتیک دارند، بنابراین معلول زایی باید کاهش پیدا کند. مجید قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: مدارس استثنایی بیش از 150 هزار دانش‌آموز در مدارس خودش دارد که گروه‌های مختلفی را اعم از نابینایان، ناشنوایان، افراد دارای اختلال عاطفی، جسمی، حرکتی، یادگیری و افراد دارای چند معلولیت تحت پوشش دارد. او گفت: بیش از 1560 مدرسه داریم که عمده دانش‌آموزان ما در مدارس خاص هستند و نزدیک 70 هزار دانش‌آموز در زمره آموزش تلفیقی قرار دارند. قدمی ادامه داد: خانواده‌های دارای فرزند معلول هم باید تحت آموزش قرار بگیرند تا بتوانند با پدیده معلولیت روبه‌رو شوند و این موضوع را بپذیرند چراکه هنگامی که والدین این پدیده را بپذیرند می‌توان از آنها در مدارس هم استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha