پزشك متخصص گوش، حلق و بینی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تهران گفت: حساسیت بهاری با آغاز گرده افشانی درختان و چمن ها در آغاز این فصل ،شیوع می یابد و سرم شست و شوی بینی می تواند علایم این بیماری را كاهش دهد.

سلامت نیوز :پزشك متخصص گوش، حلق و بینی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تهران گفت: حساسیت بهاری با آغاز گرده افشانی درختان و چمن ها در آغاز این فصل ،شیوع می یابد و سرم شست و شوی بینی می تواند علایم این بیماری را كاهش دهد.
 
علی گلجانیان تبریزی در گفت و گو با ایرنا افزود: عطسه های مكرر، خارش و آبریزش شدید بینی از جمله علایم حساسیت فصلی است كه درمان ساده ای نیز دارد.
وی ادامه داد: سرم شست و شوی بینی به عنوان یك راه درمان موثر ،گرده گیاهان و مواد محرك روی مخاط بینی را شسته و موجب تلطیف آن می شود.
این استاد دانشگاه گفت: اكنون بجای آمپول بتامتازون، داروی آنتی هیستامین دكونژستانت و دیگر داروهای كرتن دار، برای درمان حساسیت از نسل های جدید داروهای ضد حساسیت مانند ستیریزین و لوراتادین استفاده می شود.
گلجانیان تبریزی با اشاره به اینكه حساسیت فصلی بیشتر منشای ارثی دارد، خاطرنشان كرد، بیماری حساسیت فصلی فقط مختص فصل بهار نیست و با گرده افشانی درختان در فصل های مختلف رخ می دهد.
وی گفت: تمام راه های درمانی مانند استفاده از اسپری بینی فقط موجب بهتر شدن علایم حساسیت فصلی می شود و برای درمان قطعی آن باید به كلینیك های ویژه حساسیت مراجعه كرد.
به گفته گلجانیان تبریزی، موارد شدید گرفتگی بینی، با انجام عمل جراحی برطرف می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha