رئیس اورژانس اجتماعی کشور: «خودمراقبتی» در لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان دیده نشده است.

ایرادهای شورای نگهبان به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان برطرف شد

سلامت نیوز:رئیس اورژانس اجتماعی کشور: «خودمراقبتی» در لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان دیده نشده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، رئیس اورژانس اجتماعی کشور از رفع ایرادهای شورای نگهبان به لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خبر داد و گفت این لایحه هم‌اکنون برای تایید نهایی در اختیار شورای نگهبان قرار گرفته است.

رضا جعفری درباره آخرین وضع لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان به پانا گفت: در آخرین جلسه‌ای که برای بررسی موضوع این لایحه در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس برگزار شد، نماینده سازمان بهزیستی نیز حضور داشت. شورای نگهبان 6 ایراد به لایحه وارد کرده بود که ایرادها اصلاح و مجددا به شورای نگهبان ارسال شد و امیدواریم که به زودی تایید و تبدیل به قانون شود.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور درباره ایرادهای شورای نگهبان به لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان گفت: مواردی که ایراد گرفته شده بود، جدی نبود و آنگونه نبود که به اساس لایحه آسیب بزند. به عنوان مثال در بخش کودک‌آزاری عاطفی و جرم‌انگاری در زمینه گزارش اجباری کودک‌آزاری (مواردی که فرد متوجه کودک‌آزاری می‌شود ولی گزارش نکند) در لایحه مواردی دیده شده است که این ایرادها برطرف شده است.

بی‌توجهی به موضوع خودمراقبتی در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان

او با اشاره به تعرض به تعدادی از نوجوانان در شهرستان شوشتر و ضرورت خودمراقبتی گفت: موضوع خودمراقبتی در لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان دیده نشده است. در لایحه، بیشتر مداخله‌ها مطرح است و به موضوع پیشگیری خیلی توجهی نشده است و در زمینه خودمراقبتی باید با مشخصات اجتماعی و فرهنگی کشور ورود کنیم.

جعفری در ادامه با بیان اینکه کودک‌آزاری واقعیتی اجتناب‌ناپذیر است، گفت: با توجه به گزارش‌هایی که اخیرا در کشور داده می‌شود خطر جدی است و این گزارش‌ها نشان می‌دهد که در حوزه خودمراقبتی نیازمند توجه بیشتر هستیم. آموزش به خانواده‌ها بسیار اهمیت دارد چون برخی خانواده‌ها در زمینه خودمراقبتی مسلط نیستند و حتی از آموزش‌های پایه محروم هستند، از طرفی در نظام آموزش رسمی کشور نیز باید کودکان و نوجوانان آگاه شوند.
موضوع خودمراقبتی در لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان دیده نشده است. در لایحه بیشتر مداخلات مطرح است و به موضوع پیشگیری خیلی توجهی نشده است
 
 

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: اورژانس اجتماعی آمادگی دارد که در زمینه آموزش‌های خودمراقبتی، طرح مشترکی با آموزش و پرورش اجرا شود و آموزش‌ها از طریق نیروهای اورژانس اجتماعی ارائه شود. البته این موضوع هم‌اکنون در حال انجام است و علی‌رغم اینکه در وظیفه ذاتی اورژانس اجتماعی قرار ندارد اما نیروهای اورژانس در مهدهای کودک حاضر می‌شوند و با ملاحظاتی که وجود دارد، آموزش‌های خودمراقبتی را به کودکان و مربیان ارائه می‌دهند.

سازمان بهزیستی پیگیر موضوع تعرض به نوجوانان شوشتری است

وی همچنین از پیگیری موضوع تعرض به تعدادی از نوجوانان شهرستان شوشتر از سوی سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: سازمان بهزیستی پس از اینکه فیلم مذکور در فضای مجازی منتشر شد، به موضوع ورود کرده است. فرد هتاک دستگیر شده است و پیگیر این پرونده هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha