یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 25853

مدیركل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان سازمان دامپزشكی از مردم خواست به منظور حفظ بهداشت و سلامت آب ها از رها كردن ماهی ها در منابع آبی مانند رودخانه ها ، بطور جدی خودداری كنند.

 سلامت نیوز :مدیركل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان سازمان دامپزشكی از مردم خواست به منظور حفظ بهداشت و سلامت آب ها از رها كردن ماهی ها در منابع آبی مانند رودخانه ها ، بطور جدی خودداری كنند.
 
كاظم عبدی در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم باید ماهی های خود را در مكان هایی مانند استخر و پارك های تعیین شده از سوی شهرداری رها كنند.
وی ادامه داد: تماس با آبی كه ماهی بیمار در آن رها شده است می تواند موجب انتقال بیماری هایی مانند تورم پوستی در انسان شود.
عبدی خاطرنشان كرد: همچنین لازم است ماهی های نوروزی و یا آكواریومی هنگام سفر یا دوری طولانی مدت از خانه برای نگهداری به اعضای فامیل و همسایه ها سپرده شوند.
مدیركل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان سازمان دامپزشكی، یادآور شد: این سازمان همواره تمام مراكز تكثیر و پرورش ماهیان زینتی را پایش می كند و درصورت ردیابی هرگونه آلودگی بسته به نوع بیماری ماهی ها، اقدام به پیشگیری از سرایت بیماری، كنترل،قرنطینه، درمان و معدوم سازی واحدهای آلوده می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha