سلامت نیوز :وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تکمیل شبکه بهداشت را یکی از برنامه های وزارت بهداشت در سال 90 عنوان کرد و گفت: همچنین طرح پزشک خانواده توسعه بیشتری می یابد و شهرها واستان های بیشتری تحت پوشش آن قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا، مرضیه وحید دستجردی سال 89 را برای حوزه بهداشت و درمان کشور، سالی سخت و پرکار عنوان کرد و اظهار داشت: سال بسیار سختی بود. دو طرح بسیارمهم یکی طرح پزشک خانواده و دیگری اورژانس‌های بیمارستانی را آغاز کردیم. در زمینه پزشک خانواده و اورژانس های بیمارستانی هم پیشرفت بسیارخوبی به دست آوردیم.

وی افزود: بیمارستان ها ازنظر ساختارهای داخلی و اورژانس رشد کردند و امیدواریم همین روند ادامه پیدا کند و بتوانیم اورژانس های بیمارستانی را به یک مراکز کاملا ایده آل و مورد تایید و نظر مردم تبدیل کنیم.

دستجردی تکمیل شبکه بهداشت را یکی از برنامه های وزارت بهداشت در سال 90 عنوان کرد و گفت: همچنین طرح پزشک خانواده توسعه بیشتری می یابد و شهرها واستان های بیشتری تحت پوشش آن قرار خواهند گرفت. باید سعی کنیم هزینه های کمتری از جیب مردم برای بحث بهداشت و درمان صرف شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اورژانس ها و اورژانس‌های پیش بیمارستانی باید ارتقاء یابند و سعی کنیم خدمات به مردم نزدیک تر شود و بیمارستان های بیشتری با تعداد تخصص های بیشتری راه اندازی شوند.

وی افزود: همچنین دسترسی مردم به خدمات بیمارستانی و بهداشتی باید بیشتر شود و به این سمت باید حرکت کنیم. تا پایان امسال سعی کردیم خانه های بهداشت روستایی تکمیل شود و سال 90 مراکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری، تکمیل خواهد شد و سعی می شود شبکه بهداشت و درمان، شبکه بهم پیوسته وگسترده ای باشد و دراین شبکه پزشک متخصص، پزشک خانواده ونظام ارجاع کاملا مسلط باشد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، دستجردی خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم اعتبارات بیشتری جذب کنیم، وضعیت به طور یقین برای بیماران صعب العلاج، بیماران خاص و سرطانی بهتر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت همچنین در روز ابتدایی سال جدید از نظارت 5 هزار بازرس بر مراکز تهیه و توزیع موادغذایی بین شهری درایام نوروز خبر داد.

وی با اشاره به آمادگی پایگاه‌های امداد جاده‌ای و اورژانس پیش بیمارستانی در تمام نقاط کشور برای امدادرسانی به حادثه دیدگان سوانح ترافیکی در ایام نوروز، افزود: در این پایگاه‌ها علاوه بر اورژانس‌های پیش بیمارستانی، مراکز سلامت نیز مستقر شده‌اند تا به درخواست‌های مردمی در خصوص موارد و فوریت‌های پزشکی رسیدگی کنند.

دستجردی ضربات وارده به سر را یکی از علل عمده جراحت و مرگ و میرها در سوانح برشمرد و گفت: استفاده از کمربند و کلاه ایمنی برای خودروسواران و موتورسواران از بسیاری مرگ و میرها و حوادث جلوگیری می‌کند.

وی از مردم خواست با رعایت توصیه‌های ایمنی هنگام سفر سلامت خود و خانواده‌شان را تصمین کنند و با اعلام اینکه امسال اورژانس‌های پیش بیمارستانی و بیمارستانی به تجهیزات و امکانات بیشتری مجهز خواهند شد، تصریح کرد: علاوه بر این موارد، مراکز سلامت محیط و کار در کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور آماده دریافت شکایات مردمی اعلام شده به شماره 09678 بوده و پنج هزار بازرس به مراکز تهیه و توزیع غذایی نظارت خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha