سلامت نیوز :معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی تهران ، از بهره برداری بزرگترین آزمایشگاه كنترل مواد غذایی ، آشامیدنی و بهداشتی كشور در سالجاری خبر داد.
 
محمد شمس اردكانی  در گفت و گو با ایرنا افزود: آزمایشگاه كنترل مواد غذایی بزرگترین آزمایشگاه از نوع خود، در كشور است كه به مدرنترین دستگاهها و تجهیزات مجهز شده است.
وی با بیان اینكه دسترسی آسان، سریع و راحت مردم به دارو از مهمترین برنامه های معاونت غذا و داروی دانشگاه در سالجاری است ، افزود: تلاش ما بر این است كه در بحث نظارت و بازرسی، با استفاده از روش‌ها و شیوه‌های منطقی و علمی، تضمین كیفیت مطلوب فرآورده‌های دارویی را در حیطه وظایفی به صورت مطلوب اجرا كنیم .
شمس اردكانی ، حمایت‌های قابل توجه مسوولان وزارت بهداشت، در سالهای اخیر را موجب افزایش خدمت رسانی به مردم دانست و گفت : با تهیه و آماده‌سازی نرم‌افزار‌ها و سخت‌افزارهای مربوطه، خدمت رسانی به مردم سریع‌تر و دقیق‌تر انجام می شود كه این نوع خدمت رسانی منجر به تولید و ساخت بعضی از دستگاه‌ها برای نخستین بار در كشور شده است.
وی افزود: دستگاه توزیع كننده متادون مایع كه در حال حاضر در یكی از مراكز ترك اعتیاد مورد استفاده قرار گرفته و ساخت ترالی هوشمند توزیع دارو در بخشهای بیمارستانی كه بزودی در یكی از بیمارستانهای دانشگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت از برنامه‌های معاونت غذا و دارو دانشگاه در سالجاری است .
شمس اردكانی ،انجام طرح‌های پژوهشی مبتنی بر نیاز‌های جامعه در زمینه‌های دارو، مواد غذایی و آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی و همچنین مسایل مربوط به آزمایشگاه كنترل غذا را از زیر ساخت ‌های برنامه‌های امسال بیان كرد.
به گفته وی ، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی تهران با اجباری كردن باركد بر روی مواد غذایی، از تولید غیرمجاز آن جلوگیری و با افزایش حجم كار در حیطه كنترل مواد غذایی ، تضمینی برای محصولات با كیفیت در بازار داشته باشد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی تهران، تهیه و تولید نرم‌افزار‌های تكمیلی و ارایه راهكار‌هایی برای كاهش مراجعات مردم به اداره‌های تابعه معاونت غذا و دارو كه نیازمند دریافت خدمت هستند را از دیگر برنامه‌های این معاونت در سالجاری عنوان كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha