کارشناس اداره داروهای مخدر و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه مصرف ماهانه متادون کل کشور به ۱۸۰۰ کیلوگرم ماده اولیه پودر متادون می‌رسد، گفت: سالانه حدود ۱۲ میلیون بطری متادون در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توزیع می‌شود.

مصرف سالانه ۱۲ میلیون بطری شربت متادون در کشور

سلامت نیوز:کارشناس اداره داروهای مخدر و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه مصرف ماهانه متادون کل کشور به ۱۸۰۰ کیلوگرم ماده اولیه پودر متادون می‌رسد، گفت: سالانه حدود ۱۲ میلیون بطری متادون در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توزیع می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، علی بیرامی با اشاره به اینکه مواد اولیه حد واسط تولید متادون وارداتی است، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده خوشبختانه مشکلی در مورد تامین ماده اولیه این دارو وجود ندارد، اما قیمت آن نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه مصرف متادون کشور مانند سال گذشته بوده و تغییر خاصی نکرده، عنوان کرد: میزان مصرف متادون ماهانه کشور، ۱۸۰۰ کیلوگرم ماده اولیه پودر متادون است که  ۶۰ درصد آن شربت و ۴۰ درصد آن به صورت قرص تهیه می‌شود.

این کارشناس اداره داروهای مخدر و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه متادون تولید کشور در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته و سپس بین مراکز ترک اعتیاد توزیع می‌شود، گفت: بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ مرکز ترک اعتیاد در کشور وجود دارد که متادون مصرفی خود را از دانشگاه‌های علوم پزشکی دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بخش اندکی از متادون تولیدی نیز برای مصرف بیمارستانی و بیماران صعب‌العلاج اختصاص می‌یابد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، بیرامی با اشاره به ابلاغیه سازمان غذا و دارو مبنی بر لزوم ارائه پوکه خالی شربت متادون از طرف مراکز ترک اعتیاد به دانشگاه‌ها، توضیح داد: مراکز ترک اعتیاد موظفند پوکه مصرفی دوره قبل خود را به دانشگاه تحویل داده و شربت دوره جدید را دریافت کنند، در غیر این صورت به عنوان تخلف تلقی می‌شود.

به گفته وی، پوکه‌های خالی شربت متادون مصرف شده توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی به نحو مناسب امحاء می‌شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha