رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دولت می‌خواهد یارانه شیر را هم مانند نان نقدی پرداخت كند اما این كار باعث كاهش مصرف شیر و حذف آن از سبد غذایی اكثر مردم می‌شود.

سلامت نیوز :رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دولت می‌خواهد یارانه شیر را هم مانند نان نقدی پرداخت كند اما این كار باعث كاهش مصرف شیر و حذف آن از سبد غذایی اكثر مردم می‌شود.

حسینعلی شهریاری در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: نظام توزیع شیر یارانه‌ای در كشور نابسامان است. 40 درصد از شیرهای یارانه‌ای در شهرهای بزرگ مانند تهران مصرف می‌شود و شامل‌ شهرهای كوچك و روستاها نمی‌شود.

وی اضافه كرد: یارانه شیر حذف نشده است و قرار بر این است كه دولت یارانه شیر را مانند یارانه نان نقدی پرداخت كند.

وی گفت: پرداخت نقدی یارانه شیر به مردم می‌تواند خطری را در جامعه ایجاد كند. مردم مجبورند نان را در سبدغذایی خود داشته باشند و از آن استفاده كنند و یارانه آن را صرف خرید دیگر مایحتاج خود نمی‌كنند. ولی در مورد شیر قضیه فرق می‌كند زیرا بسیاری از مردم متأسفانه شیر را جزء اقلام ضروری زندگی نمی‌دانند.

وی افزود: سرانه مصرف شیر در میان مردم ما كم است و اگر یارانه شیر نقدی شود این خطر وجود دارد كه یارانه شیر را صرف خرید دیگر مایحتاج خانواده كنند و ممكن است كه سرانه مصرف شیر از این مقداری كه هست هم كمتر شود.

رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: سرانه مصرف شیر در كشور معادل نصف میانگین جهانی است. اختصاص یارانه شیر به تولیدكنندگان می‌تواند عاملی باشد تا تبعات سرانه پایین این غذای كامل كه برای تمام سنین قابل استفاده است حل شود و بیش از این به سلامت مردم خسارت وارد نشود.

شهریاری نظام توزیع فعلی شیر را كه در آن یارانه‌ به مصرف كننده اختصاص می‌یابد، نابسامان و ناعادلانه عنوان كرد و گفت: در روش فعلی شیر یارانه‌ای شامل حال تمام مردم كشور به ویژه افراد مقیم شهرهای كوچك و روستایی نمی‌شود و 40 درصد شیر‌های یارانه‌ای در شهرهای بزرگ مانند تهران مصرف می‌شود و توزیع شیر یارانه‌ای در شهر‌های كوچك بسیار اندك است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha