یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 25861
سلامت نیوز :مسوول ستاد مركزی اطلاع رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به مردم توصیه كرد: با رعایت بهداشت مانع بروز مسمومیت غذایی در روز طبیعت (13 فروردین) شوند.
 
طلعت قانع در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود آنكه اغلب مسمومیت های غذایی بطور معمول ظرف 24 ساعت برطرف می شوند اما ابتلا به برخی از آنها می تواند كشنده باشد.
وی با یادآوری اینكه غذاهای مسموم كننده ممكن است بو و مزه ناخوشایند و خاصی نداشته باشند، از مردم خواست هنگام سفر از حمل گوشت و تخم مرغ خام فراورده های لبنی با ماندگاری كوتاه خودداری كنند چراكه این مواد خیلی سریع فاسد می شوند.
مسوول ستاد مركزی اطلاع رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت، خاطرنشان كرد: هرگز غذاهای پخته شده را بیش از دو ساعت در هوای گرم - بویژه محیط بسته - رها نكنید.
قانع گفت: از خرید قوطی های كنسرو دارای برآمدگی، فرورفتگی و یا نشتی خودداری كنید و مطمئن شوید كه درپوش آنها شكسته نشده باشد.
وی افزود: كنسروها باید 20 دقیقه در آب در حال جوشیده قرار شده و سپس مصرف شود.
مسوول ستاد مركزی اطلاع رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت، خاطرنشان كرد: اگر فراورده ای ، ظاهر و یا بوی ناخوشایندی داشت، به هیچ وجه نباید آن را چشید.
قانع تاكید كرد: همواره باید قبل از آماده شدن و یا خوردن غذا ، دستها را با آب و صابون شست چرا كه رعایت نكردن این مساله ما را در مواجهه با نوعی اسهال میكروبی در حین سفر قرار خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha