چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 258622

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور ضمن اشاره به علل بیماری‌های کلیوی، در عین حال از نیاز کشور به ۳۰۰۰ دستگاه دیالیز جهت ارایه خدمات به بیماران خبر داد.

دیابت و فشار خون علت اصلی بیماری‌های کلیوی

سلامت نیوز:مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور ضمن اشاره به علل بیماری‌های کلیوی، در عین حال از نیاز کشور به ۳۰۰۰ دستگاه دیالیز جهت ارایه خدمات به بیماران خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، همچنین داریوش آرمان - مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در آیین بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز دیالیز خیرساز غرب کشور در استان زنجان، اظهار کرد: دیابت و فشارخون بالا عامل اصلی نارسایی کلیوی است و روزانه بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای بیماران دیالیزی در سطح کشور هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه در سطح کشور به بیش از ۳هزار دستگاه دیالیز نیاز داریم، تصریح کرد: خوشبختانه وزیر بهداشت دستور تامین ۳۰۶۰ دستگاه دیالیز و بازسازی دستگاه‌های دیالیز را صادر کرده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه علت بیش از ۷۰ درصد بیماری‌های کلیوی ناشی از دیابت و فشارخون است و باید پیشگیری در اولویت قرار گیرد، افزود: توجه به مقوله ورزش باعث پیشگیری از بیماری می‌شود. باید ورزش در جامعه تقویت شود؛ چراکه توجه به این امر مهم باعث کاهش بیماری و کم‌ شدن هزینه‌های تحمیل‌ شده به دولت و مردم می‌شود.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه ورود خیرین به انجمن حمایت از بیماران دیالیزی در سطح کشور بسیار خوب بوده و به تبع آن نیز در استان زنجان ورود خیرین به این عرصه قابل قدردانی است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha