چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 258623

دست‌های پرسخاوت زوج نیکوکار البرزی بار دیگر سایه سار انسان درمانده‌ای شد که حسرت داشتن سقفی برای زندگی همه آرزوی او و کودک یتیمش بود.

سلامت نیوز:دست‌های پرسخاوت زوج نیکوکار البرزی بار دیگر سایه سار انسان درمانده‌ای شد که حسرت داشتن سقفی برای زندگی همه آرزوی او و کودک یتیمش بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ،با انتشار گزارش سرگردانی یک زن جوان، پدر سالخورده و فرزند یتیمش در روزنامه ایران و فراخوان گروه جویندگان عاطفه از نیکوکاران سراسر کشور، در کمتر از چند ساعت کابوس دربه دری این زن جای خود را به رؤیایی خوش و باورنکردنی داد.


روزهای سیاه زندگی یک زن
این زن پس از مرگ همسرش در یکی از پارک‌های شهر کرج به همراه پدر پیرش چادر زدند و مدتی بعد در خانه‌ای بدون دیوار، آب، برق و گاز پناه گرفتند. خانه‌ای که 10 سال سرپناهشان شد اما حالا باید در طرح تعریض خیابان ویران شود. ویرانه‌ای که تمام امیدشان بود. هزینه‌های تحصیل فرزندش و تهیه مایحتاج ضروری زندگی او به کمک دادستان کرج تأمین می‌شد. او که در جایی مشغول به کار بود به خاطر تعدیل نیرو بیکار شد و تنها دارایی‌اش فرش و رختخواب پوسیده‌ای است که قسمت‌های زیادی از آن را موش‌ها جویده‌اند.


سپاس از اعتماد مخاطبان
خبرنگار«ایران» با گزارش دفتر دادستان کرج در جریان زندگی پرفراز و نشیب این زن قرار گرفت. با انتشار سرگذشت غم انگیز او موجی از عواطف و احساسات پاک مردم نوعدوست و نیکوکار، تحریریه روزنامه را فرا گرفت. مردمی که برای کمک کردن و بخشیدن فراتر از مرزهای جغرافیایی حاضر به کمک هستند و در این میان اعتماد آنان به رسانه و خبرنگاران هدیه‌ای است که خستگی را از ما دور می‌کند.


نیکوکاران پیشقدم شدند
 در میان تماس‌های تلفنی مخاطبان بیش از همه بازنشستگان حاضر به کمک‌های مالی به زن بی‌پناه شدند. آنها که خود شرایط سختی دارند با درک وضعیت این زن حاضر بودند بخشی از حقوق ماهانه خود را به وی و فرزندش اهدا کنند. چند نیکوکار نیز اعلام کردند حاضرند در ازای نگهداری پدر یا مادر پیرشان یک واحد مسکونی مستقل و حقوق مناسبی برای این زن در نظر بگیرند. این موضوع در فضای مجازی نیز بازتاب گسترده‌ای داشت و مدیران کانال‌ها و سایت‌های خبری با انتشار گزارش روزنامه ایران از هموطنان درخواست کمک و یاری کردند.


سبقت زوج نیکوکار البرزی
زوج نیکوکار البرزی که بارها مقدمات آزادی زندانیان بدهکار را فراهم کرده‌اند و چندی قبل اعلام کردند قصد دارند مؤسسه‌ای برای حمایت از زنان بی‌سرپرست کودکان محروم از تحصیل بیماران نیازمند و زندانیان بدهکار راه اندازی کنند برای حمایت از این زن از دیگر نیکوکاران سبقت گرفتند. ر.ف نیکوکار بی‌ادعا پس از اطلاع از سرنوشت این زن و کودک یتیمش نماینده خود را به روزنامه فرستاد و با پرداخت یک فقره چک بانکی به مبلغ 40 میلیون تومان قرارداد اجاره یک واحد مسکونی در میدان استاندارد کرج را به طرفیت یک مؤسسه منعقد کرد. وی همچنین اعلام کرد این مؤسسه کلیه هزینه‌های خرید لوازم ضروری خانه و اثاثیه منزل آنها را با افتخار بر عهده می‌گیرد. ر. ف در گفت‌و‌گوی تلفنی به خبرنگار «ایران» گفت: به عنوان رئیس هیأت مدیره این مؤسسه حمایت از کودکان یتیم و انسان‌های گرفتار را وظیفه خود می‌دانم و خوشحالم که همسرم نیز در این آزمون الهی همراهم است و تردید ندارد.


دعوت یک فروشگاه از زن تنها
مدیر منطقه یک فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان البرز نیز در جایگاه معنوی یک نیکوکار برای کمک به این زن و رفع نیازهای وی اعلام آمادگی کرد.
پس از اطلاع از شرایط زندگی این خانواده نیازمند وی را برای انجام مصاحبه به یکی از شعبه‌ها فرا خواند و پس از مذاکره با این زن اعلام کرد بزودی مقدمات به کارگیری او در نزدیکترین شعبه به محل سکونت جدیدش فراهم می‌شود. مدیر منطقه یک فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان البرز از صداقت روزنامه ایران در تهیه این گزارش و پیگیری برای رفع نیازهای گرفتاران قدردانی کرد.


دغدغه مدعی العموم کرج
حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب استان البرز ضمن قدردانی از اقدام بموقع مرد نیکوکار اظهار کرد: پرونده زن جوان در دایره سرپرستی این حوزه مطرح است و پس از بازدید از محل زندگی آنها متوجه وضعیت نگران کننده زندگی او و کودک یتیمش شدیم به همت زوج نیکوکار بار سنگینی از دوش مردم نگران این شهر برداشته شد. امروز با مدیرکل کمیته امداد استان البرز نیز مکاتبه شد تا پرونده مددجویی این زن و فرزند صغیرش بازگشایی شود و تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha