استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: چاقی شکمی در مردان ایرانی بسیار شایع است؛ این عارضه خطر ابتلا به دیابت، سرطان و سکته را افزایش می دهد و پیروی از رژیم غذایی سالم در پیشگیری از این بیماری ها بسیار موثر است.

چاقی شکمی خطر ابتلا به سرطان را در مردان افزایش می دهد

سلامت نیوز: استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: چاقی شکمی در مردان ایرانی بسیار شایع است؛ این عارضه خطر ابتلا به دیابت، سرطان و سکته را افزایش می دهد و پیروی از رژیم غذایی سالم در پیشگیری از این بیماری ها بسیار موثر است.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،جعفر بزرگی روز چهارشنبه  افزود: مصرف موادغذایی سالم و باکیفیت به حفظ عملکرد سیستم ایمنی و سلامت مردان کمک می کند.


اما به علت اضافه وزن و چاقی شکمی سرطان پروستات، بیماری های قلبی و چاقی در مردان ایرانی شایع است.
این متخصص تغذیه اظهار داشت: همچنین بیماری هایی مانند افزایش فشار خون و کلسترول بالا ارتباط نزدیکی با مصرف بیش از حد غذاهای چرب، شیرین و پرنمک در مردان دارد که رژیم غذایی اهمیت ویژه ای در سلامت آنها دارد.


بزرگی ادامه داد: پرهیز از مصرف سیگار و قلیان و فعالیت بدنی روزانه برای مردان ضروری است‌.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مردان نسبت به زنان به فیبر بیشتری نیاز دارند، لازم است مصرف میوه و سبزی بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانند زیرا این مواد محافظ خوبی برای پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی است.
این متخصص تغذیه اضافه کرد: دریافت مقادیر کافی پتاسیم برای کاهش فشار خون در مردان با مصرف میوه و سبزی لازم است زیرا به دلیل داشتن ویتامین C و بتاکاروتن ریسک ابتلا به بزرگ شدن پروستات را کاهش می دهد.
بزرگی افزود: آجیل ها البته در صورتی که شور نباشند نیز منبع خوبی از پروتئین، فیبر و روی هستند و سطح کلسترول را در مردان بهبود می بخشند و به سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: مصرف لبنیات کم چرب نیز حافظ سلامت قلب در مردان است و نوشیدن آب کافی، مدیریت استرس و ورزش به هوشیاری ذهن و افزایش کیفیت زندگی مردان کمک می کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha