سلامت نیوز :مسئول دبیرخانه كنترل و مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از ممنوعیت ورود و استفاده از سیگار الكترونیك در كشور خبر داد.
 
 خدیجه محصلی  كه در آستانه هفته سلامت (18تا 25فروردین ) با ایرنا گفت و گو می كرد، افزود: سیگار الكترونیك از چند سال گذشته با تبلیغات گسترده شركت های تولید كننده محصولات دخانی همراه بود كه باتوجه به اینكه حاوی مواد سمی است بنابر این ورود و استفاده از این وسیله در ایران ممنوع شده است.
وی اظهار داشت: این شركت ها به دروغ تاییدیه بهداشتی این نوع سیگار را اعلام كرده‌اند در حالی كه این طور نیست، زیرا این نوع سیگار، حاوی نیكوتین است و مواد سمی مضر دیگری هم دارد.
محصلی افزود: این كمپانی ها، گریز‌های جدیدی را برای تازه ‌نگه ‌داشتن محصولاتشان دارند و هرازگاهی در كشوری و با نوع خاصی، محصولات خود را تبلیغ می‌كنند.
این مقام مسئول در وزارت بهداشت اظهار داشت: در حال حاضر این شركت ها اینطور جا انداخته‌اند كه سیگار الكترونیك می‌تواند منجر به ترك سیگار در افراد سیگاری شود.
محصلی افزود: آنچه از اظهارات استفاده‌كنندگان از این سیگار بر‌می‌آید، نشان می‌دهد كه این ادعا - وسیله ای برای ترك سیگار محسوب می شود - فقط یك تبلیغ دروغ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha