رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری های آمیزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: 57 درصد بیماران مبتلا به بیماری ایدز به مراکز مراقبتی و درمانی مراجعه کرده اند.

57 درصد مبتلایان به ایدز به مراکز درمانی مراجعه کرده اند

سلامت نیوز:رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری های آمیزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: 57 درصد بیماران مبتلا به بیماری ایدز به مراکز مراقبتی و درمانی مراجعه کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، دکتر پروین افسر کازرونی امروز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه هفتمین سمینار سراسری ایدز در سالن همایش دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: از این تعداد حدود 92 درصد دارو مصرف می کنند که این موضوع موفقیت بزرگی است.
وی با اشاره به اینکه 41 درصد بیماران ایدز در کشور شناسایی شده اند، گفت: تخمین زده می شود که تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور بیش از 59 هزار نفر باشد.
رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت ادامه داد که تا آخر شهریور ماه امسال 24 هزار و 860 مبتلا به این بیماری ثبت شده اند که همه آنان تحت مراقبت و درمان نیستند.از مجموعه بیماران ثبت شده، 14 هزار و 459 نفر به مراکز مراقبت و درمان وصل شدند که 12 هزار و 434 نفر مصرف دارو را شروع کردند.

** ایران در مراقبت و درمان مبتلایان به ایدز در دنیا پیشرو است
افسرکازرونی ادامه داد:ایران درمراقبت و درمان مبتلایان به ایدز نه تنها درمنطقه بلکه در جهان پیشرو است.این اقدام مهم به دلیل ایجاد بسترهای مناسب در ساختار سیستم سلامت کشور فراهم شده است.
وی تصریح کرد:آزمایش و داروها به صورت رایگان در اختیار بیماران ایدز در کشور ما قرار می گیرد.

** موفقیت در زمینه پیشگیری از انتقال ایدز در معتادان تزریقی
افسر کازرونی با اشاره به اینکه در زمینه پیشگیری از انتقال بیماری در معتادان تزریقی موفقیت های خیلی خوبی داشتیم، گفت: بررسی ها در موج دوم اپیدمی ایدز در معتادان تزریقی نشان داد که شیوع ایدز در این افراد حدود ۲۰ تا ۲۲ درصد افزایش یافته بود که با برنامه های گسترده شاهد کاهش شیوع در این زمینه هستیم.
وی ادامه داد که براساس آخرین بررسی ها شیوع بیماری در معتادان تزریقی ۱۳.۸ درصد است که بررسی دیگری را امسال انجام شده که امیدواریم این درصد کاهش چشمگیری یابد.
رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هنوز موضوع انتقال بیماری از این طریق هنوز بسته نشده است، گفت: هرچند درصد شیوع کاهش پیدا کرده و دسترسی افراد به کلینیک ها افزایش یافته است و خدمات رسانی مراکز دانشگاهی گسترده شده اما همچنان افرادی هستند که قبلا سابقه تزریق داشتند.
وی یکی از راه های انتقال از طریق خون و فرآورده های خونی اعلام کرد و گفت: اقدامات خوبی برای جلوگیری از این راه انتقال انجام گرفته و کشور ما در زمینه خون سالم پیشرو است.
وی راه دیگر انتقال بیماری ایدز از طریق مادر باردار مبتلا به جنین خود است که اقدامات خوبی برای جلوگیری از این راه انتقال در کشور انجام گرفته است‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha