یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 25865
سلامت نیوز :استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: اقدام های درمانی توسط افراد فاقد صلاحیت دندانپزشكی و همچنین خود درمانی دندان ها، باعث ابتلا به بیماری های عفونی در افراد می شود.
 
دكتر رضا صادق زاده  كه در آستانه هفته سلامت ( 18 تا 25 فروردین ) با ایرنا گفت و گو می كرد، افزود: بهداشت دندان از مهم ترین عوامل موثر در تامین سلامت جسم و روان افراد به شمار می رود، بنابر این رسیدگی به آن بسیار ضروری است.
وی با بیان اینكه دهان و دندان به دلیل خاصیت جمع آوری ضایعات غذایی نقش مهمی در سلامت افراد ایفا می كند، اظهار داشت: هر فرد برای سلامت دندان های خود باید روزانه سه مرتبه و آن هم به مدت 10 دقیقه مسواك بزند.
صادق زاده ،ورم لثه مخاطی، خونریزی‌های لثه، انواع ترشحات عفونی لثه و ناراحتی‌های استخوان فكی را از مهم ترین علایم بیماری دندان و دهان بیان كرد و گفت: مردم تصور می‌كنند برای معاینه دندان باید درد احساس كنند در صورتی كه بسیاری از عفونت‌های دندان بدون درد ظاهر می‌شود.
وی افزود: برخی افراد هنگام مشاهده خون ریزی حین مسواك كردن، از ادامه مسواك كردن دندان خودداری می كنند در حالی كه باید در این هنگام تعداد دفعات مسواك كردن را بیشتر كرد.
این دندانپزشك با اشاره به اینكه مسواك كردن صحیح باعث بهبود خونریزی لثه می‌شود، گفت: استفاده از نخ دندان در سلامت لثه‌ها بسیار مفید است، زیرا میكروب ها درنواحی بین دندانی تجمع بیشتری دارد و برداشتن آن ها توسط نخ دندان، به سالم ماندن لثه‌ها كمك می‌كند.
صادق زاده درباره روش های پیشگیری از تجمع میكروب ها در لابه لای دندان ها گفت: استفاده از دهان ‌شویه ‌آب نمك همراه با ماساژ لثه برای پیشگیری از تجمع میكروب ها در لا به لای دندان ها مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha