براساس مطالعات صورت‌گرفته هر موتورسیکلت چهار برابر خودروهای سواری آلودگی تولید می‌کند که باید از شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری جلوگیری شود.

آلودگی ۴ برابری موتورسیکلت‌های کاربراتوری به ازای هر خودرو ‌

سلامت نیوز: براساس مطالعات صورت‌گرفته هر موتورسیکلت چهار برابر خودروهای سواری آلودگی تولید می‌کند که باید از شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری جلوگیری شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، همواره با شروع فصل سرما و وارونگی هوا هموطنان تهرانی با معضلی به نام آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند لذا این موضع به یکی از معضلات اصلی تهران و در واقع برخی از کلانشهرهای کشور تبدیل شده است؛ مجموعه مدیریت شهری نیز اقداماتی در طول چند سال گذشته برای کاهش این میزان از آلودگی هوا انجام داده، اما همچنان این معضل در پایتخت وجود دارد و سلامت افراد را به خطر می‌اندازد.

بر اساس این گزارش، یکی از دلایل اصلی تشدید آلودگی هوا تردد موتورسیکلت‌های کاربراتوری در شهر است؛ در حال حاضر بیش از ۳ میلیون موتورسیکلت در تهران تردد دارند که با اعلام مجموعه مدیریت شهری هر موتورسیکلت به میزان چهار خودروی سواری آلودگی تولید می‌کند، در حقیقت تنها ۱۲ میلیون خودرو از این طریق موجب آلودگی شهر تهران می‌شوند، لذا نظارت بر عدم تولید و وارد کردن این موتورها به کشور و به ویژه به تهران امری ضروری است. در حال حاضر بسیاری از کشورها استفاده از موتورسیکلت‌های کاربراتوری را به دلیل آلوده کردن هوا از سیستم حمل و نقل خود خارج کرده‌اند.

بر همین اساس، برخی از متخصصان نیز معتقدند که هر موتورسیکلت کاربراتوری ۶ برابر یک خودروی ۲۰۶ آلودگی تولید می‌کند؛ همچنین در حال حاضر حدود یک میلیون موتورسیکلت کاربراتوری در تهران تردد دارند که آلودگی بسیاری تولید می‌کند، لذا قرار بود تا از پلاک کردن این موتوسیکلت‌ها جلوگیری شود تا به نوعی قدمی در کاهش آلودگی هوا برداشته شود که اگر این اتفاق به مرور رخ دهد در کاهش آلودگی هوا تاًثیر به سزایی خواهد داشت چرا که در بسیاری از کشورهای جهان نیز دیگر از این نوع موتورسیکلت ها استفاده نمی شود.

از طرفی آلودگی هوا سلامتی افراد سال‌خورده در جامعه را نیز به شدت تهدید می کند لذا برطرف کردن این معضل باید از اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری باشد تا به امید خدا به جایی برسیم که دیگر با چنین معضلی به ویژه در پایتخت همراه نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha