پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2587

ضابطان بسیجی معاونت امر به معروف و نهی از منکر ناحیه مقداد در 13 فروردین ماه جاری موفق به دستگیری دو نفر از سازندگان داروهای تقلبی دام و کشف بیش از 5 تن داروی غیرمجاز و غیر بهداشتی تهیه شده توسط این افراد شدند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، سید محمد سعید حجتی ، معاون امر به معروف و نهی از منکر ناحیه ویژه مقداد اعلام کرد : ضابطان بسیجی در پی دریافت برخی از گزارش های رسیده از غرب تهران ، اقدام به تجسس و تحقیق کرده و موفق به کشف دو منزل حاوی داروهای تقلبی و قاچاق شدند .

حجتی افزود : این متهمان با ترکیب کردن موادی مانند رنگ دانه ها ، آرد ، زردچوبه و ... نصب برچسب شرکت های هلندی ، بلژیکی ، آلمانی و حتی شرکتهای معتبر داخلی ، اقدام به فروش این داروهای تقلبی در بازار غیرقانونی می کردند .

وی متذکر شد : داروهای تقلبی با قیمت تمام شده 3 هزار تومان به دامداران با قیمتی حدود 30 هزار تومان فروخته شده است .

معاون امر به معروف و نهی از منکر ناحیه  مقداد تأکید کرد : پس از بررسی های تکمیلی ، یک انبار دیگر نیز در زیبادشت کرج کشف شد .

بنابه گفته حجتی ، متهمان این پرونده در سال 81 نیز به اتهامی مشابه در ساخت داروی تقلبی 685 میلیون تومان جریمه شده بودند .

در همین رابطه ، دکتر حسین مودودی ، کارشناس دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کل کشور گفت : براساس نمونه های کشف شده ، این افراد در یکی از باغ های اطراف کرج  اقدام به ساخت داروهای دامی تقلبی و غیرقانونی با مارک شرکت های اروپایی می کردند .

مودودی افزود : این داروها بیشتر شامل «فرازولیدون» و «کلرامفنیکل» می شوند که اساساً این گونه از داروها نزدیک به 20 سال است در اروپا و امریکا و 12 سال است که در کشورمان به دلیل سرطان زا و مضر بودن ، ممنوع شده اند .

کارشناس دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کل کشور با تشکر از اقدام سریع و به هنگام بسیجیان ناحیه غرب تهران ، به مرغداران توصیه کرد که فریب چنین افرادی را که با داروهای جعلی قصد مال اندوزی را دارند ، نخورند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha