دبیر انجمن‌های علمی دانشجویی بهداشت عمومی کشور گفت: صدها جایگاه شغلی که تخصص نیروهای بهداشتی بوده توسط سایر رشته‌های درمانی اشباع شده است.

سلامت نیوز:دبیر انجمن‌های علمی دانشجویی بهداشت عمومی کشور گفت: صدها جایگاه شغلی که تخصص نیروهای بهداشتی بوده توسط سایر رشته‌های درمانی اشباع شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، نگین کاوه دبیر انجمن‌های علمی دانشجویی بهداشت عمومی کشور، اظهار داشت: یکی از تخصص‌های مهم فعالین حوزه بهداشت عمومی، بحث آموزش و مشاوره‌های خودمراقبتی است و برای این اقدام کارشناسان بهداشت در سطح مراکز و پایگاههای بهداشتی و مربیان بهداشتی در سطح مدارس خدمات ارائه می‌دهند.

وی گفت: انجمن‌های علمی دانشجویی در ۲۱ دانشگاه علوم پزشکی تأسیس شده است و توانسته فضای علمی و مطالبه‌گری درست را پیش ببرد تا دانشجویان فعال امروز را به یک فعال حوزه بهداشت توانمند تبدیل کند.

دبیر انجمن‌های علمی دانشجویان بهداشت عمومی کشور، ادامه داد: دانشجویان حوزه بهداشت عمومی شدیداً نگران جایگاه شغلی‌شان هستند. چرا که به‌دلیل بی‌تفاوتی‌ها امروزه صدها جایگاه شغلی که تخصص نیروهای بهداشتی است توسط رشته‌های درمانی اشباع شده است.

کاوه افزود: اخیراً فعالین صنفی برخی رشته‌ها در جلسات با برخی مسئولین اعلام کرده‌اند که جایگاه شغلی مربی بهداشت که تخصص نیروهای بهداشتی است به رشته غیر مرتبط مدنظرشان واگذار شود. یقین بدانید جامعه دانشجویی نسبت به ورود دیگر رشته‌ها به جایگاه شغلی نیروهای بهداشتی سکوت نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: از وزارت بهداشت انتظار می‌رود به جایگاه شغلی نیروهای بهداشتی توجه نماید. همچون مرزبندی تخصصی دیگر رشته‌ها، هیچ صنفی حق ندارد وارد حیطه کاری نیروهای بهداشتی شود و آنچنان که اطلاع داریم انجمن‌های علمی دانشجویی سایر استانها اکثراً از وضعیت دخالت در جایگاه شغلی بهداشتی ساکت نخواهند نشست. بهتر است وزارت بهداشت با عدم میدان دادن به برخی‌ها برای ورود به مرزبندی شغلی بهداشت، به آرامش و امنیت روانی و اجتماعی دیگر صنوف آسیب نزند.

دبیر انجمن‌های علمی دانشجویان بهداشت عمومی کشور گفت: ما جوانان این کشوریم و برای ارتقاء سلامت و بیمار نشدن مردم کشورمان آماده کمک به جامعه‌مان هستیم و انجمن‌های علمی افتخار این را دارند در ۲۱ دانشگاه به طور میانگین هزار نفر را مورد غربالگری سلامت در بسیاری از شهرها قرار می‌دهند.

گفتنی است؛ ۲۱ انجمن علمی دانشجویی بهداشت عمومی کشور در قالب فعالیت تخصصی بهداشتی نسبت به ارائه خدمات داوطلبانه سلامت به مردم اقدام می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha