یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 25874
سلامت نیوز :یك متخصص پوست و مو با بیان این كه علت اصلی بروز مو خوره، خشكی ساقه مو است، گفت: بر اثر عوامل محیطی، استفاده از  اتوی مو  و سشوار، رنگ كردن مكرر مو و برخی شامپوها موها دچار مو خوره می‌شوند.

سید شهاب الدین محسنی، در گفت وگو با ایسنا، مو خوره را چند شاخه شدن انتهای مو تعریف كرد و درباره اقدامات موثر در بهبود و سلامت موی افرادی كه مبتلا به این عارضه هستند، اظهار كرد: استفاده از مرطوب كننده‌ها، نرم كننده‌ها و ماسك‌های موی استاندارد توصیه می‌شود. كوتاه كردن مو به مدت چندین هفته نیز می‌تواند در رفع مو خوره مفید واقع شود.

وی درخصوص تاثیر استفاده از ژل‌ها و روغن‌ها بر سلامت مو گفت: تركیباتی چون ژل، روغن و نظایر اینها كه به مو زده می‌شود، ساقه مو را دچار شكنندگی می‌كند و باعث بروز مشكلاتی مانند ریزش مو می‌شود. خشك كردن، استفاده از مواد شیمیایی و تركیبات موضعی می‌تواند به ساقه مو آسیب بزند اما به طور كلی بر روی ریشه مو تاثیر بسزایی نخواهند داشت.

این متخصص پوست و مو، كمبود ویتامین‌ها بویژه ویتامین گروه ب را در ریزش مو موثر دانست و گفت: كمبود ویتامین‌ها بخصوص ویتامین ب هم در مردان و هم در زنان باعث ریزش مو می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از مواردی مانند حنای هندی، رزماری، سدر و مانند آن كه بعضا از سوی افراد مورد استعمال قرار می‌گیرد، استناد علمی ندارد و میزان تاثیرات آن هنوز از منظر آكادمیك ثابت نشده است.

دكتر محسنی شایع‌ترین علت ریزش مو را دارا بودن زمینه‌های ژنتیكی معرفی و در این باره اظهار كرد: ریزش مو، آندروژنتیك است و تنها داروی موضعی موثر بر ریزش مو، محلول " ماینوكسیدیل" است.

این متخصص پوست و مو درباره شنا كردن در آب دریا، استخر و اثرات احتمالی كه بر روی مو می‌تواند داشته باشد گفت: ساقه مو به علت وجود نمك فراوان، كلر و تركیبات آب دریا و استخرها خشك می‌شود و آسیب می‌بیند این مسئله به مرور منجر به تخریب كرتكس مو می‌شود. استفاده از یك شامپوی ملایم و مرطوب كننده مناسب پس از شنا كردن، توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha