سلامت نیوز : نماینده جامعه آزمایشگاهیان در شورای عالی نظام پزشكی از برگزاری مراسم گرامیداشت «روز آزمایشگاهیان» برای اولین بار در روز 30 فروردین خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشكی، محمد صاحب‌الزمانی، دبیر شورای‌عالی نظام پزشكی با اشاره به 30 فروردین سالروز ولادت دانشمند برجسته ایرانی حكیم جرجانی و روز گرامیداشت جایگاه جامعه آزمایشگاهیان، گفت: برای اولین بار، ستاد بزرگداشت روز آزمایشگاهیان توسط سازمان نظام پزشكی كشور با ریاست شهاب‌الدین صدر، رئیس كل این سازمان در دبیرخانه شورای‌عالی نظام پزشكی تشكیل شده است.

وی اضافه كرد: این مراسم برای اولین بار با همت سازمان نظام پزشكی و همكاری انجمن متخصصان علوم آزمایشگاهی بالینی ایران، انجمن دكترای علوم آزمایشگاهی تشخیصی طبی ایران، انجمن آسیب شناسی ایران و انجمن فن آوران علوم آزمایشگاهی برگزار می‌شود.

وی افزود: به همین منظور این ستاد با همكاری انجمن‌های تخصصی و صنفی جامعه علوم آزمایشگاهی و آزمایشگاهیان كشور، مراسمی را روز سه‌شنبه 30 فروردین برگزار می كند.

صاحب الزمانی در معرفی حكیم جرجانی گفت: این طبیب نام آور از دانشمندان ایرانی است كه برای اولین بار معاینات و راه‌های تشخیصی بالینی بیماری‌ها را به صورت فارسی در كتابی تألیف كرده و در این راه‌های تشخیصی، از مایعات بدن مانند ادرار و خون در شناخت بیماری‌ها استفاده كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha