بیماری‌های قلبی و عروقی در رأس علل مرگ قرار دارد كه با تغییر روش زندگی می‌توان از این بیماری‌ها پیشگیری كرد.

سلامت نیوز :بیماری‌های قلبی و عروقی در رأس علل مرگ قرار دارد كه با تغییر روش زندگی می‌توان از این بیماری‌ها پیشگیری كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، بیماری‌های عروق كرونر قلب ناشی از عدم رسیدن جریان خون به عروق احاطه كننده و خون‌رسان به قلب است كه این بیماری قابل پیشیگری و كنترل است.

بنابراین گزارش، سن بالاتر از 40 سال برای مردان و 45 سال برای زنان، سابقه خانوادگی بیماری‌های عروقی قلب، سیگار كشیدن، دیابت، فشارخون بالا، كاهش فعالیت‌های بدنی و چاقی شكمی از جمله عوامل خطری است كه در ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مؤثر است.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقاء سلامت، مردان نسبت به زنان بیشتر در معرض سكته قلبی هستند و به طور معمول در سنین پایین‌ترین دچار سكته قلبی می‌شوند.

این گزارش اضافه می‌كند، صفات وراثتی و همچنین نژاد عامل دیگری است كه نمی‌توان آن را كنترل كرده و فرزندان والدینی كه سابقه ابتلا به بیماری‌های قلبی را دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری‌ها قرار دارند.

براساس این گزارش، استرس نیز می‌تواند به یكی از عوامل بروز بیماری‌های قلبی، عروقی تبدیل شود. زیادتر از حد خوردن، روی آوردن به مصرف سیگار و یا افزایش میزان سیگار مصرفی در طول روز از جمله رفتارهایی است كه ممكن است در شرایط استرس‌زا به آن عمل شود و همین عكس‌العمل‌ها زمینه ابتلا را فراهم می‌كند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha