سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
کد خبر: 258923

مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: خرید رژ لب با قیمت پایین از مراکز عرضه یا دست فروشی‌ها از میزان بالای سرب برخوردار است.

رژ لب ارزانی که برای جانتان گران تمام می‌شود

سلامت نیوز:مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: خرید رژ لب با قیمت پایین از مراکز عرضه یا دست فروشی‌ها از میزان بالای سرب برخوردار است.

به گزارش سلمت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر رضا مورکیان  با بیان این‌که مصرف مداوم لوازم آرایشی به ویژه لوازم ارزان قیمت و غیر استاندارد در طولانی مدت عوارضی نظیر ابتلا به انواع سرطان‌ها را به دنبال دارد، افزود: مواد اولیه مورد استفاده در اجناس ارزان قیمت از کیفیت پایینی برخوردار است به گونه‌ای که آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی در آن‌ها نسبت به ترکیبات اصلی بسیار بالاتر است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به این‌که در بسیاری از موارد خانواده‌ها به دلیل عدم آگاهی اقدام به تهیه لوازم آرایشی و بهداشتی غیراستاندارد می‌کنند و آن را به عنوان اسباب بازی در اختیار کودکان خود قرر می‌دهند، گفت: کودکان به دلیل ضعیف بودن بیشتر از بزرگسالان در معرض بیماری ناشی از استفاده لوازم آرایشی غیراستاندارد هستند.

وی با اشاره به کاهش سن استفاده کنندگان لوازم آرایشی، اظهار کرد: رواج استفاده از لوازم آرایشی در سنین کودکی سلامت کودکان را تهدید می‌کند.

مورکیان تصریح کرد: تجمعی بودن بعضی از آلودگی‌ها به دلیل داشتن فلزات سنگین کودکان را در میانسالی به انواع بیماری‌ها دچار می‌کند. خانواده‌ها باید سعی کنند با آموزش به کودکان خود، میزان استفاده از ترکیبات آرایشی را کاهش و با هدف آرام کردن کودک این لوازم را در اختیار او قرار ندهند.

این مسئول با اشاره به این‌که اگر افراد ناچار به استفاده از لوازم آرایشی شدند از ترکیبات آرایشی دارای پروانه ساخت وزارت بهداشت استفاده کنند، خاطرنشان کرد: هنگام مصرف لوازم آرایشی وارداتی حتما به برچسب سلامت آن توجه کنند و از طریق بارکد آن از سلامت کالا اطمینان حاصل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha