مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه اقدامات وزارت رفاه برای رفع بازماندگی از تحصیل را تشریح کرد.

پیامک وزارت رفاه به والدینی که فرزندانشان به مدرسه نمی‌رود

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه اقدامات وزارت رفاه برای رفع بازماندگی از تحصیل را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،احمدرضا پرنده در جمع خبرنگاران توضیحاتی درباره شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل ارائه و اظهار کرد: طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل از اقدامات ویژه معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. او افزود: ما به منظور کاهش فقر آموزشی برنامه‌ای در سال ۹۶-۹۷ اجرا و تعداد ۹۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل در مقطع سنی ۶تا ۱۱ سال را شناسایی کردیم. پرنده روال شناسایی کودکان را تشریح کرد و گفت: ما ابتدا مشخصات دانش آموزان ثبت نام شده در مدرسه را از آموزش و پرورش گرفتیم و از ثبت احوال نیز اطلاعات کودکان در سنین ۶تا۱۱ سال که باید به مدرسه می‌رفتند ولی ثبت نام نکردند را بدست آوردیم.

او ادامه داد: سپس از طریق ثبت احوال، کد ملی سرپرست خانوار این کودکان را اخذ کردیم. با همکاری خوب وزارت ارتباطات شماره تلفن سرپرست خانوار این کودکان را بدست آوردیم و از این طریق به تک تک خانواده‌ها در حال حاضر پیامکی از طرف وزارت رفاه ارسال کرده و از خانواده ها خواستیم در این مرحله فقط علت نرفتن فرزند خود به مدرسه را از طریق پیامک به همان شماره که پیام دریافت کردند، ارسال کنند. پرنده افزود: شناسایی علت بازماندگی این ۹۶هزار نفر در دست بررسی است و به زودی دلایل بازماندگی از تحصیل از طریق پیامک ، تماس تلفنی و  بازدید میدانی تهیه و جهت بازگشت به تحصیل کودکان به مدرسه با استفاده از تمامی ظرفیتها دنبال خواهد شد.

او افزود: از ۹۶هزار کودک بازمانده سال ۹۶-۹۷ استانهای سیستان بلوچستان، تهران، خراسان رضوی، خوزستان، کرمان، فارس، و آذربایجان غربی بیشترین تعداد بازماندگی از تحصل را داشته‌اند. مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه ادامه داد: دو سال قبل (94 ـ 95) در مقطع ابتدایی  ۱۳۴ هزار کودک بازمانده ازتحصیل را بدین روش شناسایی کردیم و اطلاعات آنها را در اختیار مسؤلان کشوری و استانی قراردادیم تا با استفاده از ظرفیتهای دولتی و غیر دولتی جهت بازگشت به تحصیل کودکان اقدام کنند. او افزود: اعتباراتی هم پیش بینی کردیم و تخصیص دادیم تا بتوانیم آن دسته از کودکان را که به علت فقر به مدرسه نرفته‌اند به چرخه آموزش برگردانیم.

پرنده با تاکید بر اینکه البته علاوه بر دوره ابتدایی دانش آموزان متوسطه که ترک تحصیل می‌کنند هم نباید فراموش شوند گفت: در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ حدود ۳۲۵ هزار نفر از جمله واجدین شرایطی بودند که باید در مدرسه باشند ولی نبودند. از این تعداد ۹۶ هزار نفر اصلا در دوره ابتدایی ثبت نام نکردند. و۹۸ هزار ۸۶۱کودک در سن ۱۱تا ۱۴سال و ۱۵۷هزار و۲۹۲نفر در سن ۱۴تا۱۸سال ادامه تحصیل نداده اند. مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه ضمن تشکر از استقبال و پشتیبانی سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور، وزارت آموزش پرورش، سازمان ثبت احوال، وزارت ارتباطات و انجمن ها و موسسات خیریه از این طرح افزود: اجرای طرح مذکور یکی از اقدامات موثر وزارت رفاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و موفقیت این طرح نشان و الگویی از یک کار هم افزا در کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha